دولت چین در حال بررسی تغییر قانون تک فرزندی

دولت چین در حال بررسی تغییر قانون تک فرزندی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از حدود ۳۵ سال برقراری قانون تک فرزندی در چین، این قانون ممکن است بزودی تغییر پیدا کند. انتظار می رود که دولت در تازه ترین برنامه پنج ساله اداره

آگهی

پس از حدود ۳۵ سال برقراری قانون تک فرزندی در چین، این قانون ممکن است بزودی تغییر پیدا کند.

انتظار می رود که دولت در تازه ترین برنامه پنج ساله اداره کشور، این قانون را کمی آسانتر کند. هنوز جزییات تغییرات مشخص نشده است، اما دولت چین نگران سالخورده شدن جمعیت و در نتیجه از دست دادن نیروی کار جوان است.

از هر ده شهروند چینی یک نفر بالای ۶۵ سال سن دارد. تخمین زده می شود که تا سال ۲۰۵۰ میلادی از هر سه چینی، یک نفر بالای ۶۵ سال سن داشته باشند.

وانگ جون، یک استاد دانشگاه از چین می گوید: «کارگران مهاجر و افراد دیگر در جمعیت کارگری چین به سمت سالخوردگی پیش می روند. این مساله ممکن است سرزندگی اقتصادی جامعه ما را تهدید کند. شاید این وضعیت با تغییر سیاستهای جمعیتی بهبود پیدا کند.»

حدود دو سال قبل دولت چین قانون تک فرزندی را کمی آسانتر کرد و به زوجهایی که یکی از آنها تک فرزند بود، اجازه داد صاحب فرزند دوم شوند.

بسیاری از خانواده های چینی به دلیل مشکلات اقتصادی تمایلی به داشتن فرزند دوم ندارند. دولت چین تخمین زده بود که با آسان شدن قانون تک فرزندی، سال گذشته دو میلیون نوزاد بیشتر متولد شود، در حالی که این رقم از پانصد هزار نفر تجاوز نکرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

هنگ کنگ با تصویب قانون جدیدی قدرت دولت را برای سرکوب مخالفان بیشتر کرد

واکنش چین به طرح منع فعالیت تیک‌تاک در آمریکا: منطق واشنگتن منطق راهزنان است