دو خلبان فرانسوی محکوم به زندان، از دومینیکن گریختند

دو خلبان فرانسوی محکوم به زندان، از دومینیکن گریختند
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دو خلبان فرانسوی که به دلیل قاچاق مواد مخدر در جمهوری دومینیکن به ۲۰ سال زندان محکوم شده بودند، از این کشور گریختند و روز شنبه به فرانسه رسیدند

آگهی

دو خلبان فرانسوی که به دلیل قاچاق مواد مخدر در جمهوری دومینیکن به ۲۰ سال زندان محکوم شده بودند، از این کشور گریختند و روز شنبه به فرانسه رسیدند. پاسکال فوره و برونو اودوس دو سال پیش به جرم حمل ۶۸۰ کیلوگرم کوکائین در هواپیمای خود در فرودگاهی در جمهوری دومینیکن به همراه دو شهروند فرانسوی دیگر دستگیر شده بودند. این مقدار کوکائین در ۲۶ چمدان جاسازی شده بود و پلیس دومینیکن از طریق هشدار مأموران آمریکا از وجود آنها اطلاع یافت. متهمان فرانسوی تا زمان تشکیل دادگاه در تابستان گذشته آزاد بودند اما اجازه خروج از این کشور را نداشتند.

پاسکال فوره روز سه شنبه در فرانسه گفت: «وقتی دادگاه تحقیقات نکرده و بدون شنیدن حرف ما، ۲۰ سال زندان برایمان بریده فقط به این دلیل که فرانسوی هستیم، نه یک شهروند رام و مطیع، ببخشید، واکنش من طبعا این است که به کشور خودم برگردم، در برابر عدالت حرفم را بزنم و ماجرا را تمام کنم.»

هنوز اطلاعاتی در مورد چگونگی فرار این دو خلبان فرانسوی در دست نیست، اما برخی رسانه های فرانسه با انتشار تصویری از آنها در یک قایق می گویند که فوره و اودوس ابتدا با یک قایق تندرو خود را به یک شناور بزرگتر رسانده و احتمالا به کمک چند دریانورد کهنه کار و نیروهای امنیتی هموطنشان، پا به خاک جزیره مارتینیک نهاده اند که از مستعمرات فرانسه در دریای کارائیب است. آنها سپس از آنجا با هواپیما خود را به فرودگاه پاریس رساندند تا در ادامه به شهر زادگاه خود یعنی لیون بروند.

وزارت خارجه فرانسه هر گونه همکاری در اجرای نقشه فرار این دو خلبان را تکذیب کرده اما برخی از رسانه های فرانسوی احتمال دخیل بودن مارین لوپن، رهبر حزب ناسیونالیست افراطی فرانسه در این نقشه فرار را مطرح کرده اند.

بعد از فرار این دو خلبان، نگرانی فرانسوی ها در مورد وضعیت دو شهروند دیگری که متهم به ارتباط با پرونده موسوم به «ایرکوکائین» هستند و در دومینیکن به سر می برند، افزایش یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

پلیس ترکیه از کشف سومین محموله بزرگ کوکائین در تاریخ این کشور خبر داد