افزایش تلفات زلزله افغانستان و نبود دسترسی به مناطق صعب العبور

افزایش تلفات زلزله افغانستان و نبود دسترسی به مناطق صعب العبور
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تازه ترین آمار رسمی از تلفات زلزله روز دوشنبه در بخش هایی از جنوب و مرکز آسیا حاکی از کشته شدن بیش از ۲۲۰ نفر در پاکستان و ۱۱۵ نفر در افغانستان است

آگهی

تازه ترین آمار رسمی از تلفات زلزله روز دوشنبه در بخش هایی از جنوب و مرکز آسیا حاکی از کشته شدن بیش از ۲۲۰ نفر در پاکستان و ۱۱۵ نفر در افغانستان است.

زمین لرزه در حدود هزار زخمی در پاکستان و دست کم ۵۳۸ نفر زخمی در افغانستان به جای گذاشته است. این آمار احتمالا باز هم افزایش خواهد یافت زیرا برای نیروهای امدادی دسترسی به برخی از مناطق کوهستانی بسیار دشوار است.

کریستین لیندمایر، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت که در زمان وقوع هر زلزله ای، این سازمان نگران افزایش نیازهای بهداشتی است: «به جز شوکها و جراحت های ناشی از حادثه، بعد از زلزله بیم افزایش بیماری های دیگر می رود، بیماریهایی مثل اسهال، اسهال خونی، هپاتیت آ و ای، بیماری های ناشی از مصرف آب آلوده، عفونت های تنفسی حاد، بیماری های قابل پیش گیری با واکسن هم چون سرخک، سیاه سرفه، کزاز و غیره. بعد از آن هم استرس و اختلالات روحی، زخم و عفونت آن، مالاریا، تب دنگی و غیره را داریم.»

کانون این زلزله ۷.۵ ریشتری که مناطقی از هند، تاجیکستان و چین را نیز لرزاند، در نزدیکی شهر فیض آباد در شمال افغانستان بود. دوازده دختر دبستانی که بر اثر ازدحام بعد از زلزله در دبستانی در شهر تالقان افغانستان جان باخته بودند، روز سه شنبه به خاک سپرده شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

رانده شده و سرگردان در کوه‌ها؛ سفرهای طاقت‌فرسای مردم افغانستان برای زنده ماندن

طالبان: ده‌ها تاجیک و پاکستانی را کشتیم و صدها نفر را دستگیر کردیم