بیمها و تردیدها درباره «سرطانزا بودن» سوسیس و کالباس

بیمها و تردیدها درباره «سرطانزا بودن» سوسیس و کالباس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک روز پس از انتشار گزارش سازمان جهانی بهداشت، مصرف کنندگان سوالهای زیادی درباره ارتباط مصرف سوسیس و کالباس با سرطان دارند. بنا به گزارشی که این نهاد

آگهی

یک روز پس از انتشار گزارش سازمان جهانی بهداشت، مصرف کنندگان سوالهای زیادی درباره ارتباط مصرف سوسیس و کالباس با سرطان دارند.

بنا به گزارشی که این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد بتازگی منتشر کرده است، محصولات فرآوری شده گوشتی مثل سوسیس و کالباس باعث بروز سرطان می شوند.

برای بسیاری این مساله ناباورانه است که محصولات گوشتی فرآوری شده از نظر قطعی بودن تاثیر در بروز سرطان، هم ردیف سیگار و مشروبات الکلی قرار داده شده اند، هرچند گفته شده است که چنین محصولات گوشتی به خطرناکی عوامل دیگر مثل سیگار نیستند.

یکی از قصابهای شهر لیون فرانسه به یورونیوز می گوید: «شما باید از افراد سالمند بپرسید. کسانی که بیش از نود سال عمر کرده اند. اما هر روز اینجا می آیند و از ما سوسیس می خرند. شما باید از آنها بپرسید نه از ما. ما هیچکس را نکشته ایم، مگر این که خلافش ثابت شود.»

یک زن می گوید: «این روشن است که ما نباید میزان زیادی گوشت مصرف کنیم. باید مصرف گوشت را کم کنیم.»

و یک شهروند دیگر فرانسوی می گوید: «یک بار دیگر سیاست نقش بازی کرد. تاریخ خود را تکرار می کند. این احمقانه است.»

در این گزارش تاکید شده است که با وجود مضرات اشاره شده، گوشت فوایدی دارد که نباید از آنها چشم پوشید. علاوه بر این، گفته شده است که خوردن اندک گوشتهای فرآوری شده ضرر کمی به بدن می رساند.

گوشت فرآوری شده به محصول گوشتی گفته می شود که با روشهای مختلفی مثل نمک زدن، دودی کردن و اضافه کردن افزودنیها، طعم آن را تغییر یا طول عمر مصرف آن را افزایش داده باشند.

سوسیس و کالباس از مرسوم ترین انواع گوشت فرآوری شده در سفره های ایرانی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یافته‌ تازه محققان: تنها ۲ شب کم‌خوابی می‌تواند باعث شود احساس پیری کنید

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

چطور در تعطیلات نوروز وزن خود را حفظ کنیم