عدم استقبال مردم از انتخابات مصر

عدم استقبال مردم از انتخابات مصر
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مرحله دوم انتخابات پارلمانی در مصر با استقبال کمی از طرف رای دهندگان مواجه شد. بسیاری ازحوزه های رای گیری آن چنان خلوت بودند که افراد حاضر در این

آگهی

مرحله دوم انتخابات پارلمانی در مصر با استقبال کمی از طرف رای دهندگان مواجه شد. بسیاری ازحوزه های رای گیری آن چنان خلوت بودند که افراد حاضر در این حوزه ها، تقریبا هیچ کاری برای انجام دادن نداشتند.

مرحله اول انتخابات هفته گذشته برگزار شد تا پارلمان مصر حدود سه سال پس از انحلال، بار دیگر تشکیل شود. در مرحله اول انتخابات فقط یک چهارم افراد واجد شرایط برای رای دادن شرکت کردند.

پارلمان مصر که عمدتا در اختیار نمایندگان اخوان المسلمین بود، در سال ۲۰۱۲ به حکم دادگاه منحل شد.

پس از انحلال پارلمان، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری کنونی مصر، با نیروی نظامی رئیس جمهوری منتخب را سرنگون کرد تا راه برای ریاست جمهوری او هموار شود.

یک تحلیلگر سیاسی به خبرنگار یورونیوز می گوید: «مردم مصر از رفتن به پای صندوقهای رای خسته شده اند. از طرفی جوانها این انتخابات را تحریم کرده اند. چون حاکمان مصر پس از دو انقلاب نتوانستند به خواسته های جوانان مثل عدالت اجتماعی، افزایش شغل و مهیا شدن زندگی بهتر پاسخ مناسبی بدهند تا آنها هم حس امیدواری به آینده ای بهتر داشته باشند.»

محمد شیخ ابراهیم، خبرنگار یورونیوز از قاهره می گوید: «بی تفاوتی سیاسی که از جانب مردم در این انتخابات مشاهده می کنیم، بدون تردید به مشکلات عمیق مصر گره خورده است. چنین مساله ای همان طور که ناظران هشدار داده اند، منجر به ایجاد یک پارلمان ضعیف می شود. پارلمانی که اکثریت مردم مصر را نمایندگی نخواهد کرد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

انتخابات مجلس در تهران به دور دوم رفت؛ آراء باطله در پایتخت دوم شد؟

قالیباف و یارانش بازنده‌های اصلی در نتایج اولیه انتخابات مجلس؛ انتخابات تهران به دور دوم می‌رسد؟