بلاتر: توپ فوتبال بین دو قدرت سیاسی ایالات متحده و روسیه شدم

بلاتر: توپ فوتبال بین دو قدرت سیاسی ایالات متحده و روسیه شدم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سپ بلاتر پس از ماهها فشار در پی اتهامات بواسطه فساد مالی و رشوه خواری سرانجام انتقام گرفت و اطرافیان خود خصوصا میشل پلاتینی رئیس یوفا را عامل اصلی

آگهی

سپ بلاتر پس از ماهها فشار در پی اتهامات بواسطه فساد مالی و رشوه خواری سرانجام انتقام گرفت و اطرافیان خود خصوصا میشل پلاتینی رئیس یوفا را عامل اصلی آشفته بازار امروز فیفا عنوان کرد. سپ بلاتر که با ایتارتاس خبرگزاری روسیه مصاحبه می کرد اهدای میزبانی به قطر را حاصل توافق پلاتینی و مقامات قطری و مذاکرات آنها با نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری وقت فرانسه دانست.

وی که با خبرگزاری ایتارتاس، روسیه گفتگو می کرد گفت: “من توپ فوتبال بین دو قدرت سیاسی ایالات متحده و روسیه شدم.”

بلاتر ادعا کرده است که هدف اول همه حملات یوفا، فدراسیون فوتبال اروپا شده است، به همین دلیل رییس یوفا حملات خود علیه وی را آغاز کرده است و این در حالیست که سایرکنفداسیونهای فوتبال حامی وی بوده اند.

رییس فدراسیون جهانی فوتبال گفت: “در ابتدا فقط پای یک حمله شخصی در میان بود، جنگ میان پلاتینی و من. او این جنگ را آغاز کرد اما بعد ماجرا سیاسی شد و زمانی که مسئله سیاسی شد دیگر فقط جنگ میان من و پلاتینی نبود. بعد پای کسانی به میان آمد که شانس میزبانی از جام جهانی را از دست داده بودند.”

بلاتر می گوید انگلیسی ها جام جهانی ۲۰۱۸ در مقابل روسیه را از دست دادند با من دشمنیها آغاز شد و قطریها هم جام جهانی ۲۰۲۲ را از چنگ آمریکایی ها درآوردند. سپ بلاتر بلاتر همچون میشل پلاتینی از سوی کمیته اخلاق فیفا برای ۹۰ روز حق انجام هیچ گونه فعالیتی در حوزه فوتبال را ندارند. سپ بلاتر متهم است که چهار سال پیش نزدیک به دو میلیون یورو بصورت غیرقانونی از خزانه فیفا به پلاتینی پرداخت کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازگشت روماریو به زمین فوتبال؛ ستاره برزیلی هم‌بازی پسرش می‌شود

چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴؛ دلارهای نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود