عفو بین الملل اسرائیل را به «استفاده غیرمجاز» از خشونت متهم کرد

عفو بین الملل اسرائیل را به «استفاده غیرمجاز» از خشونت متهم کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سازمان حقوق بشری عفو بین الملل، اسرائیل را متهم کرده است که در جریان خشونتهای یک ماه اخیر در بسیاری از موارد «بدون توجیه» از خشونت «غیرمجاز» و «بیش

آگهی

سازمان حقوق بشری عفو بین الملل، اسرائیل را متهم کرده است که در جریان خشونتهای یک ماه اخیر در بسیاری از موارد «بدون توجیه» از خشونت «غیرمجاز» و «بیش از اندازه» علیه فلسطینیها استفاده کرده است.

در خشونتهای یک ماه اخیر، بیش از شصت فلسطینی که تقریبا نیمی از آنها به گفته ارتش اسرائیل مهاجمان با چاقو بودند کشته شده اند. پلیس اسرائیل می گوید که ده اسرائیلی هم جان خود را از دست داده اند.

روز پنجشنبه نیروهای پلیس مرزی اسرائیل، یک فلسطینی را که به گفته پلیس اسرائیل با چاقو به یک سرباز اسرائیلی حمله کرد با شلیک گلوله کشتند. به گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص، سر سرباز اسرائیلی، جراحت جزیی برداشته است.

این هشتمین حمله مشابه با چاقو توسط فلسطینیها در الخلیل، در اراضی اشغالی کرانه باختری رود اردن است. از پانزده فرد مهاجم در الخلیل، پلیس اسرائیل چهارده نفر را بلافاصله پس از حمله کشته است.

سه روز قبل هم پلیس اسرائیل یک جوان ۲۲ ساله فلسطینی را پس از این که با چاقو به یک سرباز اسرائیلی حمله کرد، با شلیک گلوله از پا درآورد.

روز چهارشنبه مراسم خاکسپاری یک آمریکایی-اسرائیلی در الخلیل که بر اثر حمله یک فلسطینی کشته شده بود برگزار شد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو گفت: «ما خواهان حفاظت شما هستیم. ما دیگر نمی توانیم این همه مجازات و تهاجم را از طرف اسرائیل و ارتش این کشور تحمل کنیم.»

موج جدید درگیریها بین نیروهای اسرائیلی و فلسطینیها پس از آن آغاز شد که چند هفته قبل، یک فلسطینی با ضربات چاقو، دو شهروند اسرائیل را در بیت المقدس کشت. پس از آن فلسطینیها دست به حملات مشابهی با چاقو زدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

از گردان اسرائیلی «نتزاه یهودا» چه می‌دانیم؟ چرا آمریکا به دنبال تحریم آن است؟

رئيس اطلاعات ارتش اسرائيل به دلیل «شکست اطلاعاتی در حمله حماس» از سمت خود کناره‌گیری کرد

اسرائیل سفرای کشورهای حامی عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد را احضار کرد