لغو موقت تحریم های اتحادیه اروپا علیه بلاروس

لغو موقت تحریم های اتحادیه اروپا علیه بلاروس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اکثر تحریم های بلاروس را دست کم برای مدت چهار ماه به حالت تعلیق درآورد. یکصد و هفتاد شخصیت حقیقی بلاروس از تردد در خاک

آگهی

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اکثر تحریم های بلاروس را دست کم برای مدت چهار ماه به حالت تعلیق درآورد.

یکصد و هفتاد شخصیت حقیقی بلاروس از تردد در خاک اتحادیه اروپا منع شده بودند و دارایی نزدیک به دو سوم این افراد و چندین شرکت نیز در اروپا مسدود شده بود.

اتحادیه اروپا این تصمیم را در راستای «بهبود روابط» بروکسل با مینسک و پاسخی به اقدام اخیر الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در آزاد کردن زندانیان سیاسی این کشور اتخاذ کرده است.

اتحادیه اروپا ضمن ابراز امیدواری نسبت به تبعات مثبتی که این اقدام می تواند در آینده به همراه داشته باشد تاکید کرد همچنان با دقت تحولات دموکراتیک و وضعیت حقوق بشر را در این کشور رصد خواهد کرد.

تحریم هایی که روز پنجشنبه لغو شدند، پیش تر تا پایان فوریه آینده تمدید شده بودند. منابع آگاه رئیس جمهوری بلاروس را هم جزو افرادی می دانند که شامل لغو تحریمها شده اند. فهرست افراد مزبور روز جمعه در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا منتشر خواهد شد.

الکساندر لوکاشنکو که کاخ سفید زمانی به او لقب «آخرین دیکتاتور اروپا» را داده بود، از سال ١٩٩٤ میلادی پست ریاست جهموری را در اختیار دارد و به تازگی نیز در نتیجه برگزاری «یک انتخابات آرام» برای یک دوره پنج ساله دیگر در سمت خود ابقاء شد.

با این حال همچنان نام چهار شهروند دیگر بلاروس در فهرست تحریمی اتحادیه اروپا دیده می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده