پیشنهاد جنجالی کمیته فنی اتحادیه اروپا در زمینه آلایندگی موتورهای دیزلی

پیشنهاد جنجالی کمیته فنی اتحادیه اروپا در زمینه آلایندگی موتورهای دیزلی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کمیته فنی اتحادیه اروپا در بروکسل با تغییر نحوه اندازه گیری میزان آلایندگی موتورهای دیزلی، خشم فعالان محیط زیست را برانگیخت. بر اساس این پیشنهاد،

آگهی

کمیته فنی اتحادیه اروپا در بروکسل با تغییر نحوه اندازه گیری میزان آلایندگی موتورهای دیزلی، خشم فعالان محیط زیست را برانگیخت.

بر اساس این پیشنهاد، میزان مجاز آلایندگی موتورهای دیزل از سال ۲۰۱۷ می تواند دو برابر میزان کنونی باشد. البته میزان آلایندگی در آن زمان باید بر خلاف حالا که فقط در آزمایشگاه سنجیده می شود، در شرایط واقعی و در هنگام رانندگی اندازه گیری شود.

مدافعان این پیشنهاد می گویند که در حال حاضر تفاوت فاحشی بین میزان آلایندگی در آزمایشگاه و در دنیای واقعی وجود دارد و به این ترتیب تغییر نحوه اندازه گیری میزان آلایندگی، در نهایت نتایج محیط زیستی بهتری به همراه دارد. اما مخالفان می گویند این روش راه را برای آلایندگی بیشتر موتورهای دیزلی هموار می کند.

در این پیش نویس به دلیل محدودیتهای فنی که تولیدکنندگان خودرو دارند، این مجوز داده خواهد شد که اختلاف بین نتایج آزمایش تعیین میزان آلایندگی تا یک و نیم برابر باشد.

پیش نویس تهیه شده، برای بررسی بیشتر در پارلمان اروپا به بحث گذاشه می شود و در صورت موافقت نمایندگان تصویب خواهد شد.

تغییر در نحوه اندازه گیری میزان آلایندگی موتورهای دیزلی، در میانه جنجالها بر سر رسوایی فولکس واگن مطرح شده است. این خودروساز آلمانی پذیرفته است که سیستم سنجش آلایندگی موتورهای دیزلی خود را عمدا دستکاری کرده بود. این شرکت به عذرخواهی و پرداخت میلیونها یورو غرامت به مشتریان خود مجبور شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده