سه روز عزای عمومی در پی آتش سوزی دلخراش در رومانی

سه روز عزای عمومی در پی آتش سوزی دلخراش در رومانی
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مردم رومانی روز شنبه خود را با خبر بهت انگیز و فاجعه بار آتش سوزی در پایتخت این کشور، بخارست آغاز کردند. بر اثر آتش سوزی در کلوپ شبانه «کالکتیو» در

آگهی

مردم رومانی روز شنبه خود را با خبر بهت انگیز و فاجعه بار آتش سوزی در پایتخت این کشور، بخارست آغاز کردند. بر اثر آتش سوزی در کلوپ شبانه «کالکتیو» در نیمه شب جمعه، حداقل ۲۷ نفر کشته و ۱۵۵ نفر زخمی شدند. کلاوس یوهانیس، رئیس جمهوری رومانی روز شنبه به محل حادثه آتش سوزی رفت و نسبت به قربانیان این حادثه ادای احترام کرد. به نظر آقای یوهانیس، استانداردهای ایمنی در این مکان رعایت نشده بود.

او گفت: «این اصلا قابل تصور نیست که چنین مکانی برای عده زیادی در نظر گرفته شود تا به کلوپ یا کنسرت بیایند و چنین فاجعه عظیمی در زمانی کوتاه رخ بدهد. ظاهرا حتی استانداردهای ساده ایمنی هم رعایت نشده بود.»

دولت رومانی پس از این حادثه دلخراش، به مدت سه روز در این کشور عزای عمومی اعلام کرد. گفته می شود در هنگام بروز این حادثه، بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ نفر در این مکان حضور داشته اند. بعضی از قربانیان این حادثه به حدی دچار سوختگی شده اند که کار احراز هویت آنها به دشواری انجام می گیرد.

ساختمانی که زیرزمین آن به کلوپ کالکتیو تبدیل شده بنای کارخانه ای به جا مانده از دوران کمونیسم رومانی بوده است.

یکی از کاربران توئیتر تصاویری از کلوپ شبانه کالکتیو پیش از آتش سوزی را منتشر کرده است. این تصاویر را در اینجا می توانید مشاهده کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ده ها کشته و زخمی در آتش سوزی مرگبار کلوپی شبانه در بخارست

راستگرایان رومانی برای انتخابات پارلمان اروپا جبهه متحد تشکیل دادند

ساخت قدرتمند‌ترین لیزر جهان در رومانی؛ فناوری انقلابی رکورد می‌شکند؟