احزاب طرفدار علی اف به اکثریت پارلمان آذربایجان دست یافتند

احزاب طرفدار علی اف به اکثریت پارلمان آذربایجان دست یافتند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خبر کوتاه احزاب حاضر در جبهۀ الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان، نتایج انتخابات پارلمانی این کشور را از آن خود کردند. پارلمان آذربایجان ۱۲۵ کرسی

آگهی

خبر کوتاه

احزاب حاضر در جبهۀ الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان، نتایج انتخابات پارلمانی این کشور را از آن خود کردند. پارلمان آذربایجان ۱۲۵ کرسی دارد و حزب آذربایجان نوین به رهبری الهام علی اف۷۰ کرسی یعنی نزدیک به دو سومی پارلمان را کسب کرده است.

حزب «مستقل ها» نیز که از طرفداران دولت آذربایجان است، بخش قابل توجهی از کرسی های باقیمانده را به خود اختصاص داده و بنا به نوشتۀ خبرگزاری رویترز، پارلمان در اختیار این دو حزب قرار گرفته است. مخالفان دولت این انتخابات را تحریم کرده بودند.

الهام علی اف از سال ۲۰۰۳ و پس از مرگ پدرش، ریاست جمهوری در این کشور را در اختیار دارد. ناظران بین المللی تمامی انتخابات برگزار شده در آذربایجان را از زمان به قدرت رسیدن وی غیردموکراتیک خوانده اند.

آذربایجان به دلیل فشار بر روزنامه نگاران و محبوس کردن مخالفان به شدت مورد انتقاد سازمان هایی نظیر گزارشگران بدون مرز و دیده بان حقوق بشر قرار دارد. در حال حاضر ۳۵ روزنامه نگار در این کشور به دلیل انتشار مطالب انتقادآمیز علیه حکومت در زندان به سر می برند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاکستان بزرگترین قرارداد فروش جت جنگنده را با آذربایجان امضا می‌کند

آذربایجان خرید پهپاد‌های مسلح و دوربرد از ترکیه را تایید کرد؛ ویژگی‌های متفاوت آکینجی چیست؟

نگاهی به انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری آذربایجان؛ علی‌اف در صدد بهره‌برداری از «پیروزی» در قره‌باغ