«واتی لیکس» ادامه دارد؛ دستگیری دو عضو دستگاه کلیسا در واتیکان

«واتی لیکس» ادامه دارد؛ دستگیری دو عضو دستگاه کلیسا در واتیکان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دو عضو دستگاه کلیسای کاتولیک در واتیکان دستگیر شدند. اتهام اصلی این دو نفر درز دادن اطلاعات محرمانه واتیکان به رسانه ها است. یکی از بازداشت شدگان یک

آگهی

دو عضو دستگاه کلیسای کاتولیک در واتیکان دستگیر شدند. اتهام اصلی این دو نفر درز دادن اطلاعات محرمانه واتیکان به رسانه ها است. یکی از بازداشت شدگان یک کشیش اسپانیایی به نام لوسیو آنخل وایخو، از اعضای ارشد اداره امور اقتصادی واتیکان، و دیگری یک ایتالیایی غیرروحانی به نام فرانچسکا چائوکی، کارشناس روابط عمومی است.

به گفته مقامات واتیکان، این دو نفر از اعضای کمیسیونی بودند که پاپ فرانچسکو دو سال پیش، بلافاصله بعد از رسیدن به ریاست واتیکان، برای انجام اصلاحات اقتصادی و اداری ایجاد کرده بود. این کمیسیون سال گذشته کار خود را به پایان برده و گزارش نهایی خود را به پاپ ارائه داده بود.

این در حالی است که، دو نویسنده ایتالیایی کتابهای تازه خود درباره رسوایی ها در واتیکان را در روزهای آینده منتشر خواهند کرد. واتیکان در بیانیه ای این دو کتاب را حاصل خیانت اعضای کمیسیون نام برده و افشای اطلاعات محرمانه از سوی دو فرد دستگیرشده دانسته است.

افشای اطلاعات محرمانه واتیکان از سوی وابستگان به این دستگاه بی سابقه نیست. پائولو گابریل، پیشکار پاپ بندیکت، در سال ۲۰۱۲ به افشای اطلاعات محرمانه برای رسانه ها و روزنامه نگاران متهم شده بود. پاپ پیشین به دنبال این رسوایی، موسوم به «واتی لیکس»، در سال ۲۰۱۳ مجبور به کناره گیری از مقام اش شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

قدرت درک زبان؛ ️سگ‌ها از کلمات ما چه می‌فهمند؟

فنلاند برای هفتمین سال متوالی شادترین کشور جهان شد