مرکل: پذیرش پناهجویان در آلمان محدود می شود

مرکل: پذیرش پناهجویان در آلمان محدود می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با تداوم بحران پناهجویان و استمرار ورود انبوه آنان به کشورهای اروپایی، آلمان به عنوان بزرگترین کشور پناهجوپذیر این قاره وادار به بازبینی در سیاستهای

آگهی

با تداوم بحران پناهجویان و استمرار ورود انبوه آنان به کشورهای اروپایی، آلمان به عنوان بزرگترین کشور پناهجوپذیر این قاره وادار به بازبینی در سیاستهای خود شده است.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز سه شنبه، سوم نوامبر، در سخنانی از تعدیل سیاست دولت در این زمینه خبر داد و گفت: «من انتظارات آلمانی ها را درک می کنم، و در حال تنظیم برنامه ای برای محدود کردن پذیرش پناهجویان ام. با این حال، برخلاف بعضی ها فکر نمی کنم که بستن مرز آلمان با اتریش پیشنهاد مناسبی باشد. این راه حل مسئله نیست.»

در همین حال، هورست سیهوفر، نخست وزیر دولت ایالت باواریا بیشترین پناهجویان را پذیرفته، به مخالفت با سیاست های مرکل ادامه می دهد. سیهوفر که حزب او در دولت ائتلافی مرکل هم حضور دارد، می گوید: «سیاست های فعلی عملاً به معنای شکست ایده ایجاد یک جامعه چندفرهنگی در کشور ما است.»

به گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، شمار پناهجویانی که تنها در ماه اکتبر امسال وارد اروپا شده اند به رقمی بی سابقه رسیده است. بر اساس این گزارش، در این دوره یک ماهه بیش از دویست و هجده هزار نفر از طریق دریا خود را به اروپا رسانده اند، که این رقم معادل کل پناه آوردندگان به اروپا در سال ۲۰۱۴ است.

اغلب این پناهجویان از کشورهای خاورمیانه خود را به ترکیه رسانده و از آنجا، از مسیرهای پرخطر دریایی و با پرداخت مابلغ هنگفتی به قاچاقچیان، به یونان و کشورهای شرق اروپا می روند. مقصد اصلی اکثر آنان آلمان و کشورهای غرب اروپا است. این در حالی است که سردتر شدن هوا و ناآرامی دریا نیز بر عزم پناهجویان برای رسیدن به اروپا تأثیری نگذاشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟