بازگشایی «آبنمای تروی» در مرکز شهر رم

بازگشایی «آبنمای تروی» در مرکز شهر رم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آبنمای «تروی» در رم بازگشایی می شود. این آبنما ساخت نیکولا سالوی،آرشیتکت و طراح ساختمان مشهور ایتالیایی است و توسط پیترو براچی تکمیل شد. این فواره

آگهی

آبنمای «تروی» در رم بازگشایی می شود. این آبنما ساخت نیکولا سالوی،آرشیتکت و طراح ساختمان مشهور ایتالیایی است و توسط پیترو براچی تکمیل شد.
این فواره ارتفاع ۲۶ متر و عرض ۴۹ متر بزرگترین فواره دوران باروک در رم و یکی از معروف ترین آبنماهای جهان است. دلیل نامگذاری این آبنما به تروی این است که در محل تقاطع سه راهی واقع شده است.

بازسازی آبنمای تروی

آبنمای تروی در سال ۱۹۹۸ میلادی مرمت و بازسازی شد. تمامی سنگهای به کاررفته و شکاف های ایجاد شده در بدنه این آبنما توسط هنرمندان مطرح مرمت شدند.

Tra gli applausi dei turisti, torna l'acqua nella #FontanadiTrevihttps://t.co/eGLUBrDXRCpic.twitter.com/8FTf4lPICJ

— Agenzia ANSA (@Agenzia_Ansa) October 29, 2015

ژانویه سال ۲۰۱۳ کمپانی مد ایتالیایی فندی «Fendi» بیش از ۲ میلیون یورو به عنوان حمایت مالی برای بازسازی این بنای مشهور پرداخت.

محلی برای برآورده شدن آرزوها

بر اساس یک باور سنتی و قدیمی ایتالیایی ها و بسیاری از بازدید کنندگان بر این باورند که اگر یک بازدیدکننده بتواند از پشت سر سکه ای به داخل این آبنما بیاندازد باردیگر به رم بازخواهد گشت و یا یکی از آرزویش برآورده می شود. گفته می شود، تمامی سکه هایی که داخل آب انداخته می شوند، پس از جمع آوری در اختیار محلی که برای نیازمندان رم کار می کنند، قرار داده می شوند.

بررسی ها نشان می دهد که روزانه حدود ۳ هزار یورو داخل این آبنما انداخته می شود که به معنی ماهانه ۹۰ هزار یورو در ماه و بیش از ۲ میلیون یورو در سال است.

فیلم های ماندگار در صحنه آبنمای تروی

این آبنما در فیلم های ماندگاری همچون «تعطیلات در رم» به کارگردانی ویلیام وایلر و «زندگی شیرین» به کارگردانی فدریکو فلینی به تصویر کشیده شده است.

ین آبنما همچنین پس از مرگ مارچلو ماسترویانی، بازیگر فیلم زندگی شیرین در سال ۱۹۹۶ میلادی به احترام او به نوار و تورهای سفید و سیاه مزین شد.

- در سال ۱۹۷۳، سازمان پست ملی ایتالیا نیز تمبرهایی با تصویر آبنمای تروی منتشر کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آبنمای مشهور شهر رم به روی گردشگران گشوده شد

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟