فولکس واگن باز هم تقلب کرده است

فولکس واگن باز هم تقلب کرده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات شرکت خودروسازی فولکس واگن با انتشار اطلاعیه ای، اتهامات جدید وارده از سوی آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا را رد کردند. این آژانس با بیان اینکه

آگهی

مقامات شرکت خودروسازی فولکس واگن با انتشار اطلاعیه ای، اتهامات جدید وارده از سوی آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا را رد کردند. این آژانس با بیان اینکه شرکت آلمانی فولکس واگن در آزمایش های آلودگی خودرودهای لوکس از جمله پورشه و آئودی نیز دست به تقلب زده است، از تحقیقات خود در این زمینه خبر داده بود.

تاکنون این تحقیقات شامل موتورهای دیزلی با حجم دو لیتر و مدل های معمولی ساخت فولکس واگن می شد اما به گفتۀ مسئولان آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، خودروهای گرانقیمت از مانند پورشه و انواع آئودی نیز به این نرم افزار تقلبی مجهز شده اند.

این سازمان آمریکایی می گوید بیش از ۱۰۰۰۰ خوردوی طی دو سال گذشته از مدل های مختلف این نوع خودروها مجهز به موتورهای سه لیتری با این نرم افزار تقلبی وارد بازار شده اند.

این نرم افزار تقلبی که به روی دست کم ۱۱ میلیون خودوروی ساخت فولکس واگن نصب شده است مانع از مشخص شدن میزان آلودگی واقعی به هنگام آزمایشات فنی می شود. مفامات شرکت خودروسازی فولکس واگن با انتشار این بیانیه همچنین بر آمادگی خود برای همکاری با آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا تاکید کرده اند.

رسوایی این تقلب مارتین وینترکورن، مدیر گروه این شرکت خودروسازی را مجبور به استعفا کرد. این رسوایی ممکن است فولکس واگن را مجبور به پرداخت میلیاردها دلار غرامت و جریمه کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پورشه از طرح «میشن‌ایکس» سریع‌ترین ابر خودروی تمام برقی رونمایی کرد

خیابان «پورشه» در اتریش به دلیل ارتباط بنیانگذار خودروساز آلمانی با نازی‌ها تغییر نام می‌دهد

پورشه به بورس می‌رود؛ رقابت میلیاردرهای آمریکا، فرانسه و قطر برای خرید خودروساز آلمانی