آغاز اجرای توافقنامه اتحادیه اروپا برای توزیع مهاجران

آغاز اجرای توافقنامه اتحادیه اروپا برای توزیع مهاجران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با حضور مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا و آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان اولین گروه از مهاجران شامل سی نفر که متعلق به شش خانواده سوری و عراقی

آگهی

با حضور مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا و آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان اولین گروه از مهاجران شامل سی نفر که متعلق به شش خانواده سوری و عراقی بودند، روز چهارشنبه آتن را با هواپیما به مقصد شمال اروپا ترک کردند.

آنها اولین گروه از مهاجرانی بودند که بنا بر توافقنامه ماه سپتامبر اتحادیه اروپا برای اسکان مهاجران، از یونان به لوکزامبورگ نقل مکان کردند.

قرار است در چهارچوب این طرح ۱۶۰ هزار پناهجویی که خود را به یونان یا ایتالیا رسانده اند در میان کشورهای اروپایی توزیع شوند.

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان در این روز گفت: «مردم یونان می دانند پناهنده بودن یعنی چه. فراموش نکنیم که یونان با یک بحران انسانی مواجه است و با این وجود، ساکنان این جزیره همچنان بازوهایشان را برای کمک به مهاجران باز کرده اند.»

از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۵۸۰ هزار مهاجر خود را از طریق ترکیه به یونان رسانده اند و با وجود نزدیکی زمستان و سرمای هوا، جریان ورود مهاجران همچنان ادامه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واژگونی مرگبار قایق مهاجران؛ فرانتکس می‌گوید یونان پیشنهادهای کمک را نادیده گرفته است

روایت بازماندگان و گارد ساحلی؛ فاجعه مرگبار مهاجران در دریاهای آزاد یونان چگونه رقم خورد؟

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد