ادعای دوباره داعش درباره حمله به هواپیمای روسی در مصر

ادعای دوباره داعش درباره حمله به هواپیمای روسی در مصر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گروه داعش که پیشتر مسئولیت حمله به یک هواپیمای مسافربری روسی را پذیرفته بود، روز چهارشنبه با انتشار یک پیام صوتی در توییتر اعلام کرد «ما مجبور به

آگهی

گروه داعش که پیشتر مسئولیت حمله به یک هواپیمای مسافربری روسی را پذیرفته بود، روز چهارشنبه با انتشار یک پیام صوتی در توییتر اعلام کرد «ما مجبور به نشان دادن شواهد این حمله نیستیم.»

رئیس جمهوری مصر پیشتر این ادعای گروه موسوم به دولت اسلامی را نادرست و “تبلیغات” خوانده بود. کارشناسان می گویند هدف قراردادن هواپیمایی در ارتفاع بالا نیاز به تجهیزات پیشرفته نظامی دارد که به نظر نمی رسد شبه نظامیان داعش به آن دسترسی داشته باشند.

همزمان نیروهای امداد روسیه از گسترده تر کردن محل جستجو با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین خبر داده اند. عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر نیز که برای دیدار با مقام های بریتانیا در لندن به بسر می برد، از افزایش تدابیر امنیتی در فرودگاه های مصر خبر داد.

زخمی برای تمام مردم روسیه

در سن پترزبورگ، سوگواری برای قربانیان هواپیمای روسی سقوط کرده در مصر همچنان و با ادامه انتقال اجساد یافته شده، ادامه دارد. مردم این شهر با قرار دادن شاخه های گل برای قربانیان یاد آنها را گرامی می دارند.

یکی از ساکنان این شهر می گوید: «این تراژدی در ذهن ها و قلب ها باقی خواهد ماند، این زخمی است که با تمامی شهروندان باقی خواهد ماند نه تنها اینجا در سن پترزبورگ بلکه برای مردم تمام کشور.»

این هواپیمای مسافربری که با ۲۲۴ مسافر و خدمه از شرم الشیخ عازم سن پترزبورگ بود، در شبه جزیره سینا سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تحقیقات در مورد علت سقوط هواپیمای روسی طولانی خواهد بود»

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

حمله به سالن کنسرت مسکو؛ چهار متهم با صورت‌های زخمی در دادگاه حاضر شدند