روسیه: گروههای تروریستی به مذاکرات صلح سوریه دعوت نمی شوند

روسیه: گروههای تروریستی به مذاکرات صلح سوریه دعوت نمی شوند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، روز چهارشنبه چهارم نوامبر، در مسکو با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار و درباره مذاکرات

آگهی

استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، روز چهارشنبه چهارم نوامبر، در مسکو با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار و درباره مذاکرات آتی دولت سوریه و گروه های مخالف گفت و گو کرد. دور جدید مذاکرات صلح بین نمایندگان دولت بشار اسد، گروه های مخالف دولت و کشورهای درگیر در بحران سوریه به زودی در وین برگزار خواهد شد.

در پایان این گفت و گوها، وزیر خارجه روسیه بر تقسیم بندی مخالفان دولت سوریه و لزوم توافق بر سر تقسیم بندی تأکید کرد. به گفته لاوروف، طرفهای درگیر در این بحران باید بر سر دو فهرست به توافق برسند: «فهرست اول شامل سازمانها و گروههای تروریستی است، که هیچ گونه آتش بسی شامل حال آنها نمی شود. فهرست دوم نمایندگان گروههای مخالفی را در بر می گیرد که مذاکرات خود با دولت سوریه را تحت نظارت سازمان ملل و با هماهنگی نماینده دبیر کل این سازمان برگزار خواهند کرد.»

نماینده سازمان ملل نیز بر حضور نمایندگان همه کشورهای درگیر در بحران سوریه تأکید کرد و گفت: «به نظر من، کشورهای منطقه و جامعه جهانی باید هردو طرف (دولت سوریه و مخالفان آن) را متقاعد کنند که مذاکرات را هرچه زودتر و بدون هیچ گونه پیش شرطی آغاز کنند و به توافقات صورت گرفته در نشست وین جامه عمل بپوشانند.»

در همین حال، تصاویری که یک رسانه وابسته به گروه دولت اسلامی منتشر کرده خسارات سنگین ناشی از حملات هوایی روسیه به رقه، پایگاه اصلی داعش در سوریه را نشان می دهند. به ادعای این رسانه، جنگنده های روسیه افراد و مکانهای غیرنظامی را در رقه هدف قرار داده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه از انجام «عملیات ضد تروریستی» در داغستان خبر داد

چرا قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی برای اتحادیه اروپا و بریتانیا آسان نیست؟

ارتش آمریکا: سامانه‌های دفاع هوایی و پهپادی حوثی‌ها در دریای سرخ را منهدم کردیم