انتخابات تاریخی میانمار و امتناع احزاب از معرفی نامزد مسلمان

انتخابات تاریخی میانمار و امتناع احزاب از معرفی نامزد مسلمان
نگارش از امید لهبی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با پایان مهلت تبلیغات، مردم میانمار خود را برای شرکت در انتخابات پارلمانی تاریخی روز یکشنبه آماده می کنند. این برای نخستین بار از سال ۱۹۹۰ میلادی

آگهی

با پایان مهلت تبلیغات، مردم میانمار خود را برای شرکت در انتخابات پارلمانی تاریخی روز یکشنبه آماده می کنند.

این برای نخستین بار از سال ۱۹۹۰ میلادی است که در میانمار انتخابات آزاد برگزار می شود. سازمان های بین المللی و اتحادیه اروپا بر حسن اجرای انتخابات نظارت می کنند. بیش از سی میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند و رییس جمهور و دو معاونش توسط نمایندگان منتخب برگزیده می شوند.

نظر سنجی ها نشان می دهد که علاوه بر حزب حاکم “همبستگی و توسعه” حزب “اتحادیه ملی برای دموکراسی” به رهبری آنگ سان سوچی بخت زیادی برای پیروزی در این انتخابات دارند. خانم سوچی، برنده جایزه صلح نوبل به خاطر مبارزات دموکراسی خواهانه از برجسته ترین چهره های سیاسی میانمار است. وی از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ مجموعا پانزده سال توسط نظامیان حاکم بر کشور در حصر خانگی قرار گرفته بود. خانم سوچی دو سال پس از آزادی در پی انتخابات میاندوره ای به عنوان نماینده وارد پارلمان میانمار شد.

بیش از نود حزب از جمله حزب خانم سوچی به دلیل درگیری های فرقه ای میان مسلمانان و بودایی ها از معرفی نامزد مسلمان خودداری کرده اند. نزدیک به ۹۵٪ جمعیت میانمار را پیروان بودا تشکیل می دهند. درگیری های فرقه ای در این کشور موجب کشتار وسیع هزاران نفر و کوچ اجباری بیش از دوازده هزار مسلمان شده است. هیچ آمار دقیقی از تعداد کشته شدگان در دست نیست، اما برخی منابع این شمار را تا بیست هزار نفر هم ذکر کرده اند که اغلب آنها مسلمان بوده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نبرد با جانتا؛ تلاش شورشیان میانمار برای کنترل بر مرز مشترک این کشور و هند

دولت نظامیان میانمار ۶ سال از محکومیت حبس آنگ سان سوچی را عفو کرد؛ سوچی در بازداشت باقی می‌ماند

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند