نخست وزیر سابق رومانی در دادگاه حاضر شد

نخست وزیر سابق رومانی در دادگاه حاضر شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ویکتور پونتا، نخست وزیر سابق رومانی صبح روز جمعه در دادگاه حاضر شد. آقای پونتا که یک روز قبل مجبور به استعفا از مقام خود شده بود، به فساد مالی متهم

آگهی

ویکتور پونتا، نخست وزیر سابق رومانی صبح روز جمعه در دادگاه حاضر شد. آقای پونتا که یک روز قبل مجبور به استعفا از مقام خود شده بود، به فساد مالی متهم است. سیاستمدار ۴۳ ساله اهل رومانی پس از این که آتش گرفتن یک باشگاه شبانه تفریحی، موج جدید اعتراضهای خیابانی را رقم زد، از مقام خود استعفا کرد.

اتهام های مطرح شده علیه آقای پونتا مربوط به سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ میلادی و پیش از نخست وزیر شدن او است. در آن زمان آقای پونتا وکیل بود. از جمله اتهامهای وارد شده به او فرار مالیاتی و پولشویی است.

ویکتور پونتا اتهامهای طرح شده علیه خود را رد کرده است. او پس از جلسه اولیه در دادگاه گفت: «جلسه خوبی بود. اگر من پیش تر این اقبال را داشتم که می توانستم چیزهایی را که امروز در دادگاه گفتم، پیش تر به دادستان می گفتم، شاید چنین پرونده ای اصلا مطرح نمی شد. از دادگاه برای چنین فرصتی که در اختیار من گذاشت متشکرم.»

پس از استعفای آقای پونتا، نخست وزیر موقت مسئولیتهای او را به عهده گرفت و بلافاصله از آن زمان رایزنیها درباره جانشین او آغاز شد. اما هنوز گفتگوهای سیاستمداران ارشد رومانی درباره معرفی رئیس دولت جدید به رئیس جمهوری این کشور به نتیجه نرسیده است.

اعتراضهای خیابانی در رومانی حتی بعد از کنار رفتن آقای پونتا ادامه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزاران رومانیایی در خیابان های بخارست: فساد دولتی برچیده شود

چه آینده ای در انتظار رومانی است؟

بهار رومانی؛ اعتراض مردم به فساد و استعفای نخست وزیر