نمایشگاه «مجسمه سازی کنار دریا» در استرالیا برگزار شد

نمایشگاه «مجسمه سازی کنار دریا» در استرالیا برگزار شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«مجسمه سازی کنار دریا» بزرگ ترین رویداد سالانه ی هنر در استرالیا است که در فضای آزاد برگزار می شود. امسال آثار حدود یکصد هنرمند در سواحل سیدنی به

آگهی

«مجسمه سازی کنار دریا» بزرگ ترین رویداد سالانه ی هنر در استرالیا است که در فضای آزاد برگزار می شود. امسال آثار حدود یکصد هنرمند در سواحل سیدنی به نمایش گذاشته شد.

جایزه ویژه امسال به یورگ پلیکات٬ هنرمند آلمانی اهدا شد. بن مایه اصلی آثار این هنرمند متعهد، مشکلات محیط زیستی و افزایش فقر در جامعه بشری است.

او که برای شرکت در مراسم اهدای جایزه به محل نمایشگاه آمده بود باوجود بارش باران و وزش باد شدید به دیدن آثار رفت و به طنز گفت: «در این شرایط حال و هوای مجمسه سازی در فضای آزاد را بهتر را درک می کنیم.»

وی همچنین درباره یکی از آثار خود اینگونه توضیح داد: «این به کره خاکی ما می ماند که پاره پاره و تقسیم شده است به بخش های مختلف؛ بخشی سیاسی٬ بخشی قومی و بخشی اقتصادی.»

پلیکات سال ۱۹۵۴ در هامبورگ متولد شد و در دانشگاه حقوق تحصیل کرد٬ اما در نهایت مجمسه سازی را در پیش گرفت. او اکنون با بیش از ۲۵۰ نمایشگاه و ۶۰ چیدمان عمومی هنرمند مطرح و معرفی در آلمان است.

دیوید هندلی٬ مدیر اجرایی نوزدهمین دوره نمایشگاه مجمسه سازی کنار دریا با اشاره به اینکه هنرمندان مجسمه ها و چیدمان های خود را در ساحلی به طول ۲ کیلومتر به نمایش گذاشته اند می گوید: «هنرمندان مواد اولیه کار خود و وسایل و ابزار مورد نیازشان را به این محل منتقل کردند و به این ترتیب اکثر آثار این نمایشگاه چه از منظر هنری چه از منظر فنی در محل شکل گرفتند.»

مارینا دبریس از جمله هنرمندان حاضر در این نمایشگاه است. او آثار خود را با استفاده از زباله های مصرفی و صنعتی تولید کرده است. آگاهی رسانی نسبت به خطر آلودگی دریاها هدف اصلی آثار این هنرمند آمریکایی است.

مارینا دبریس می گوید:«اسم این کار «شهر موج سواری» است. زباله ها همه از سواحل این منطقه جمع آوری شده است که البته بخش بسیار ناچیزی از زباله ها موجود در اطراف بود. من تنها چیزهایی را جمع آوری کردم که قرار بود در کارم به کار گیرم.»

بیش از نیم میلیون تن از نمایشگاه مجسمه سازی کنار دریا دیدار کردند. اختتامیه این رویداد هنری یکشنبه هشتم نوامبر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟