بازگشت دشوار گردشگران بریتانیایی و روسی از شرم الشیخ

بازگشت دشوار گردشگران بریتانیایی و روسی از شرم الشیخ
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی سقوط هواپیمای روسی در مصر و تغییر مسیر پرواز شرکت های هواپیمایی مختلف بر فراز شبه جزیره سینا، دولت بریتانیا روز جمعه بخشی از ۲۰ هزار گردشگر خود

آگهی

در پی سقوط هواپیمای روسی در مصر و تغییر مسیر پرواز شرکت های هواپیمایی مختلف بر فراز شبه جزیره سینا، دولت بریتانیا روز جمعه بخشی از ۲۰ هزار گردشگر خود در منطقه توریستی شرم الشیخ را با هواپیماهای اختصاصی به این کشور باز گرداند.

یک گردشگر بریتانیایی که به کشورش بازگشته می گوید: «مشکل این بود که هیچ کس نمی دانست چه اتفاقی دارد می افتد، هیچ کس نمی دانست تا چه زمانی قرار است آنجا بمانیم. ولی ما را به هتل های خوبی بردند. همه چیز پرداخت شده و پذیرایی عالی بود.»

مسافرانی که روز جمعه به بریتانیا منتقل شدند به دلایل امنیتی مجبور بودند تنها با یک ساک دستی وارد هواپیما شوند. چمدان های آنها دیرتر با یک هواپیمای دیگر فرستاده می شود. دولت بریتانیا بنا بود تمام گردشگران را با ۲۹ پرواز اختصاصی به بریتانیا منتقل کند، ولی دولت مصر تنها به هشت هواپیمای این کشور اجازه پرواز از شرم الشیخ را داد.

جان کاسن، سفیر بریتانیا در مصر گفت: «هدف ما از آغاز این بود که بریتانیایی ها را سالم و در اسرع وقت به منزل شان برسانیم. امروز در مجموع حدودا ۱۵۰۰ نفر با هشت هواپیما از شرم الشیخ پرواز کردند. کاری که ما انجام می دهیم دارای ابعاد وسیعی است و نیاز به آماده سازی لجستیکی دارد. ما با مصری ها و با شرکت های هواپیمایی همکاری نزدیکی داشتیم. به همین دلیل از این شرکت ها خواسته ایم تا زمانی که هواپیمایی آماده پرواز نباشد، مردم را به فرودگاه نیاورند.»

از سوی دیگر روسیه نیز روز جمعه پروازهای خود به شبه جزیره سینا را به حال تعلیق در آورد. تا پیش از این تصمیم، گردشگران روسی در شرم الشیخ تلاش کردند تا با آخرین پروازها به کشورشان بازگردند.

در سانحه هوایی هفته گذشته در صحرای سینا، تمامی ۲۲۴ سرنشین هواپیمای روسی عازم سن پترزبورگ کشته شدند که بیشتر آنان را اتباع روسی تشکیل می دادند. تا پیش از سقوط ایرباس روسیه، در حدود ۵۰ هزار گردشگر روسی در شرم الشیخ به سر می بردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایتالیا؛ پل «تبتی»‌ با ارتفاع ۱۷۵ متر در اومبریا قول یک پیاده‌روی نفس‌گیر را به شما می‌دهد

آهنرباهای یخچالی؛ سوغاتی‌هایی که «بهتر از عکس‌ها‌» خاطرات تعطیلات را تداعی می‌کنند

تصاویری از انتقال هواپیمای مافوق صوت کنکورد از مسیر رودخانه در نیویورک