مشارکت ترکیه در مداوای مجروحان حادثه آتش سوزی در رومانی

مشارکت ترکیه در مداوای مجروحان حادثه آتش سوزی در رومانی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آیبرک مانجی، جوان بیست ساله اهل ترکیه است که نامش به عنوان یکی از خارجیهای کشته شده در حادثه آتش سوزی در بخارست اعلام شده است. او دانشجوی مترجمی بود

آگهی

آیبرک مانجی، جوان بیست ساله اهل ترکیه است که نامش به عنوان یکی از خارجیهای کشته شده در حادثه آتش سوزی در بخارست اعلام شده است. او دانشجوی مترجمی بود که یک و نیم ماه قبل به رومانی رففته بود.

تولیا چیوتولا، جوان بیست ساله دیگری است که اهل ایتالیا بود. او در مسیر اعزام به هلند برای ادامه مداوا جان خود را از دست داد.

با توجه وجود قربانیان غیررومانیایی در میان کشته شدگان حادثه و اعزام شماری از مجروحان به کشورهای دیگر، به نظر می رسد این موضوع از مرزهای رومانی فراتر رفته است و به مساله ای منطقه ای تبدیل شده است.

ترکیه از جمله کشورهایی است که بلافاصله برای کمک رسانی به مجروحان اعلام آمادگی کرد. سفیر این کشور در رومانی در گفتگو با خبرنگار یورونیوز، درباره بخشی از تلاش این کشور در کمک رسانی به مجروحان صحبت کرد.

کورای ارتاش، سفیر ترکیه در رومانی می گوید: «آنها با هم باشگاه تفریحی را ترک کردند. این مساله بسیار دردناک است. به گفته دختری که کمی مجروح شده است هر سه آنها با هم سوار تاکسی شدند. با هم به بیمارستان رفتند. در مسیر بیمارستان حال آنها خوب بود. حتی جوان ترکیه ای که جانش را از دست داده است، در تاکسی گفته بود که حالش خوب است. اما وقتی که به بیمارستان رسیدند، دختر ایتالیایی و پسر ترکیه ای شروع به جیغ زدند کردند. البته با این شرایط هردوی آنها به بخش اورژانس هدایت شدند.»

رسانه های ترکیه اعلام کرده بودند که دست کم دو شهروند ترک در جریان این حادثه مجروح شده بودند.

سفیر ترکیه ادامه می دهد: «با حسن نیست و کمک وزارت بهداشت و ارتش ترکیه، چهار پزشک متخصص به محل آمدند تا کمک کنند. یکی از پزشکان متخصص سوانح سوختگی بود. ما مستقیما به بیمارستان رفتیم. او از همان روز اول کار خود را آغاز کرد. او در جراحیهای متعددی حاضر شد و تلاش کرد که به همکاران رومانیایی خود کمک کند.»

چند روز قبل وزیر امور خارجه ترکیه از اعزام یک تیم متخصص درمانی به رومانی برای رسیدگی به وضعیت مجروحان ترک و کمک به پزشکان برای مداوای دیگر مجروحان خبر داده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو نفر دیگر پس از مصرف مکمل‌‌های غذایی حاوی «بنی کوجی» در ژاپن جان باختند

پایان کار احمد جنتی؛ رئیس آینده مجلس خبرگان رهبری کیست؟

دست‌کم ۳۶ نفر در پاکستان بر اثر بارش باران‌های زمستانی کشته شدند