هزاران گردشگر شرم الشیخ مصر را با 'بی میلی' ترک می کنند

هزاران گردشگر شرم الشیخ مصر را با 'بی میلی' ترک می کنند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روسیه و بریتانیا، بدنبال سقوط مشکوک هواپیمای مسافربری در صحرای سینای مصر، هزاران شهروند گردشگر خود را از سواحل گرم و آفتابی شرم الشیخ این کشور خارج

آگهی

روسیه و بریتانیا، بدنبال سقوط مشکوک هواپیمای مسافربری در صحرای سینای مصر، هزاران شهروند گردشگر خود را از سواحل گرم و آفتابی شرم الشیخ این کشور خارج می کنند.

اگرچه ظاهراً اکثر گردشگران رغبتی به ترک شرم الشیخ ندارند اما تصمیم چند دولت و شرکت های هواپیمایی برای توقف پروازها به مقصد شرم الشیخ و از این شهر به مقصد فرودگاه های خود، صنعت توریسم در این منطقه از مصر را تهدید می کند.

یکی گردشگر روس می گوید:«افراد زیادی از روسیه و دیگر کشورها به اینجا می آیند. این روند اکنون متوقف شده است. شاید صنعت توریسم اینجا از هم خواهد پاشید.»

گروه دیگری از گردشگران اما به رغم نگرانی های امنیتی که پس از حادثه سقوط هواپیما ایجاد شده است نسبت به ترک شرم الشیخ بی میل هستند.

یک توریست بریتانیایی می گوید:«۲۱ روز است که در شرم الشیخ هستم. پس از سانحه سقوط هواپیما تصمیم گرفتیم پنج روز دیگر اینجا بمانیم تا این پیام را به همه بدهیم که اینجا امن است.»

یک گردشگر دیگر بریتانیایی می گوید:«اوقات بسیار خوشی را در اینجا داشتیم. مردم اینجا عالی هستند. خرید سوغاتی هم جالب و عالی بود. پروازها تاخیر دارند، چه بهتر، با تاخیر بیشتر می توانیم بیشتر در اینجا بمانیم. نمی خواهیم به خانه برگردیم.»

در سانحه هوایی که شنبۀ گذشته برای ایرباس روسی در آسمان شبه جزیره سینای مصر روی داد تمامی ۲۲۴ سرنشین آن که اغلبشان شهروندان گردشگر روسیه بودند کشته شدند.

این هواپیما از شرم الشیخ مصر برخواسته و مقصد آن شهر سن پترزبورگ روسیه بود.

ولایت سینا، شاخه داعش در مصر مسئولیت ساقط کردن این هواپیما را بر عهده گرفته است.

روسیه در چند روز اخیر ۱۵ هزار و بریتانیا حدود ۳ هزار و پانصد نفر از شهروندان خود را از شرم الشیخ خارج کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شرم الشیخ، مقصد گردشگران اروپایی متاثر از سقوط هواپیمای روسی

بتن‌ریزی در چهارمین محور نیروگاه هسته‌ای الضبعه مصر با حضور ویدیویی پوتین

حمله مرگبار کوسه در ساحل مصر؛ چگونه می‌توان خطر حمله این جانور را کاهش داد؟