تغییرات اقلیمی؛ از گردهمایی وزراء و کارشناسان در پاریس تا پیام های اولاند و اوباما

تغییرات اقلیمی؛ از گردهمایی وزراء و کارشناسان در پاریس تا پیام های اولاند و اوباما
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

میزان گازهای گلخانه ای جو زمین در سال ۲۰۱۴ میلادی به بالاترین میزان از زمان ثبت آن رسید، روندی که با گرمایش همراه بوده و حیات نسل های آتی بشر را بر

آگهی

میزان گازهای گلخانه ای جو زمین در سال ۲۰۱۴ میلادی به بالاترین میزان از زمان ثبت آن رسید، روندی که با گرمایش همراه بوده و حیات نسل های آتی بشر را بر روی کره خاکی تهدید می کند.

میشل جرائود، دبیر کل سازمان جهانی هواشناسی با اعلام این خبر گفت:«ما یک بار دیگر رکورد جدیدی را شکستیم. در طول ۲۵ سال گذشته بین سال های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ میلادی گازهای گلخانه ای افزایش ۳۶ درصدی داشته است.»

وزراء و مقامات هفتاد کشور جهان روز یکشنبه حدود سه هفته مانده به نشست بررسی تغییرات اقلیمی پاریس در ۳۰ نوامبر در این شهر دور هم جمع شدند تا پیشاپیش به بحث و تبادل نظر بپردازند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه هم روز دوشنبه در جمع کارشناسان آب و هوا و محیط زیست در پاریس از وظیفه خطیر سیاستمداران در کنترل گرمایش زمین سخن راند.

آقای اولاند گفت:«تصمیمات سیاستمداران باید فراتر از دوران مسئولیت و حتی دوران پس از حیات آنان را دربر گیرد. منظورم این است آنهایی که آینده سیاره زمین ما در دستان آنهاست باید تصور روزی را بکنند که دیگر در قید حیات نیستند و نسل های آتی به قضاوت آنها می نشینند. این نکته اساس نشست پاریس است.»

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هم با پیوستن به شبکه اجتماعی فیسبوک و انتشار ویدئویی از خود در محوطه کاخ سفید از آمریکایی ها خواست تا نسبت به موضوع تغییرات اقلیمی حساسیت و مسئولیت نشان دهند.

حدود ۱۹۵ کشور متعهد شده اند تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی در خصوص تغییرات اقلیمی به توافقی جامع دست یابند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار سازمان جهانی هواشناسی نسبت به رکورد افزایش گازهای گلخانه ای

سیل دبی نتیجه تغییرات آب و هوایی بود یا باروری ابرها؟

سال ۲۰۲۳ رسما گرم‌ترین سال تاریخ کره زمین شد