خورخه لورنزو، قهرمان رقابتهای «موتو جی پی»

خورخه لورنزو، قهرمان رقابتهای «موتو جی پی»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به برنامه «سرعت» خوش آمدید. قهرمان رقابتهای «موتو جی پی» فصل در والنسیا مشخص شد، جایی که همه نگاه ها به والنتینو رُسی و خورخه لورنزو دوخته شده بود

آگهی

به برنامه «سرعت» خوش آمدید. قهرمان رقابتهای «موتو جی پی» فصل در والنسیا مشخص شد، جایی که همه نگاه ها به والنتینو رُسی و خورخه لورنزو دوخته شده بود. اما آیا رُسی که تا پیش از انجام این مرحله پیشتاز جدول بود توانست صدرنشینی خود را حفظ کند؟ فراموش نکنیم که او مجبور بود مسابقه یکشنبه را از خط آخر استارت بزند، یک تنبیه انضباطی بخاطر لگد زدن به مارک مارکز در رقابتهای جایزه بزرگ مالزی.

خورخه لورنزو، قهرمان فصل

با برگزاری رقابت های جایزه بزرگ والنسیا، هم رقابتهای این فصل موتو جی پی به پایان رسید، هم قهرمان فصل مشخص شد.

خورخه لورنزو، موتورسوار اسپانیایی تیم یاماها با پیروزی در این مرحله، گوی سبقت را از والنتینو رُسی، پیشتاز رقابتها ربود و با کسب ۳۳۰ امتیاز قهرمان فصل شد.

والنتینو رُسی در راه کسب دهمین عنوان قهرمانی خود، بدلیل تنبیه انضباطی مجبور بود مسابقه را از خط آخر استارت بزند. این موتورسوار ایتالیایی شروع خوبی داشت، همه موتورسواران را پشت سر گذاشت و به گروه سه نفره لورنزو، مارکز و پدروسا نزدیک شد.

اگر مارک مارکز یا دنی پدروسا در والنسیا اول می شدند هم، رُسی قهرمان فصل شده بود. پدروسا چند باری شانس خود را برای سبقت گرفتن از لورنزو امتحان کرد، اما مارکز، زخم خورده از ماجرای مالزی، نه تنها چنین کاری نکرد بلکه سعی داشت مانع پدروسا هم بشود.

رُسی در نهایت با حدود بیست ثانیه اختلاف نسبت به لورنزو، در این مرحله چهارم شد و با پنج امتیاز اختلاف، به نایب قهرمانی رضایت داد.

مارک مارمز و دنی پدروسا هر دو از تیم هوندا هم به ترتیب در این مرحله دوم و سوم شدند و در جدول کلی فصل در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند.

دنی کنت، قهرمان «موتو تری»

دنی کنت که طی سه مرحله پیشین برای ثبت قهرمانی خود ناکام مانده بوده همچنان در جستجوی قهرمانی فصل در قسمت «موتو تری» بود. این موتور سوار ۲۱ ساله در صورتی که در والنسیا در رده چهاردهم هم قرار می گرفت، قهرمان فصل می شد. مامورتی به ظاهر آسان، اما علاقمندان موتور سواری به خوبی می دانند که امکان اتفاق هر چیزی در مسابقات موتور سواری وجود دارد. ببینیم بالاخره دنی کنت توانست از موقعیت آخر در اسپانیا بهره لازم را ببرد یا سرنوشت دیگری برای او رقم خورد.

در قسمت «موتو تری» که با حوادثی هم همراه شد، دنی کنت برای قهرمانی کار مشکلی پیش روی نداشت. فقط کافی بود در بین چهارده موتورسوار اولی باشد که از خط پایان عبور می کنند.

در نهایت این موتورسوار بریتانیایی در والنسیا به مقام نهم رسید و فاصله شش امتیازی اش با میگل اولیویرای پرتغالی را در جدول رده بندی حفظ کرد؛ شش امتیازی که برای قهرمانی او کفایت می کرد.

آخرین باری که یک بریتانیایی در «موتو تری» قهرمان شده بود به سال ۱۹۷۷ و درخشش باری شین برمی گردد.

در این مرحله میگل اولیویرا از تیم «کی تی ام» به مقام اول رسید و خورخه ناواروی اسپانیایی هم دوم شد.

تاریخچه رقابتهای جایزه بزرگ والنسیا

رقابتهای موتو جی پی بدون جایزه بزرگ والنسیا چیز دیگری می شد. از سال ۲۰۰۲ به این سو، مرحله پایانی رقابتهای فصل همیشه اینجا در اسپانیا برگزار شده است. به شانزده سال پیش برگردیم و ببینیم ماجرا از کجا شروع شد.

نخستین باری که پیست «ریکاردو تورمو»ی والنسیا میزبان رقابتهای جایزه بزرگ فصل شد، به سال ۱۹۹۹ باز می گردد. رقابتهای مهمی که خوان کارلوس، پادشاه پیشین اسپانیا شخصا آنرا افتتاح کرد.

مرحله دوازدهم رقابتهای آن فصل در والنسیا برگزار شد و از سه سال بعد، والنسیا بعنوان میزبان مرحله پایانی رقابتهای فصل انتخاب شد.

آگهی

در مسابقه شانزده سال پیش که با حوادثی هم همراه بود، رژیس لاکونی، موتورسوار فرانسوی یاماها اول شد و کنی رابرتز آمریکایی و گری مک کوی استرالیایی هم به ترتیب به عنوان نفرات دوم و سوم روی سکو رفتند.

دنی پدروسا، موتورسوار اسپانیایی تاکنون شش بار جایزه بزرگ والنسیا را به نام خود ثبت کرده و از این حیث رکورد دار است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمول یک؛ همیلتون روند پیروز‌ی‌ در مسابقات فصل را از دومین گرند پری اتریش آغاز کرد

فرمول یک؛ همیلتون با فتح جایزه بزرگ بریتانیا رکوردی جدید برجای گذاشت

فرمول یک؛ لوییس همیلتون رکورد شوماخر را هدف گرفته است