دورتموند برنده دربی رور در آلمان

دورتموند برنده دربی رور در آلمان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در سرخط اخبار این هفته کلاسیکوی مهم هلند و دربی آلمان را برایتان درنظرگرفته ایم. فاینورد میزبان آژاکس آمستردام است. بازی که تساوی در آن به نفع پی اس

آگهی

در سرخط اخبار این هفته کلاسیکوی مهم هلند و دربی آلمان را برایتان درنظرگرفته ایم. فاینورد میزبان آژاکس آمستردام است. بازی که تساوی در آن به نفع پی اس وی آیندهوونی شد که در مکان دوم بین آژاکس صدرنشین و فاینورد تیم سوم جدول قرار داشت.

۲۵۰ کیلومتر آنطرف تر دربی رور برگزار شد بازی که بین بوروسیا دورتموند و شالکه ۰۴ برگزار انجام شد.

در کلاسیکوی هلند فاینوردی میزبان بود که با بییست و پنج امتیاز و سه امتیاز از صدرنشین پایتخت آژاکس عقب بود. در این بازی پربرخورد که ۹ کارت زرد در آن به بازیکنان داده شد ابتدا رتردامی ها در دقیقه ۳۸ نیمه اول با ضربه اسفن فون بیک صاحب گل شدند و بازی با همین نتیجه در نیمه اول پایان یافت و در نیمه دوم آژاکسیها با خوش شانسی محض توانستد گل مساوی را بزنند و همچنان در صدر بمانند. گل آژاکس را دیوی کلاسن به ثمر رساند.

در دربی رور هم زردپوشان دورتموند در خانه موفق به شکست شالکه شدند تا همچنان با ۲۹ امتیاز پس از بایرن مونیخ تیم دوم جدول باشند. برای دورتموندیها شینجی کاگاوای ژاپنی، گینتر و اوبامه یانگ بهترین گلزن بوندس لیگا به همراه لوواندوفسکی، گلزنی کردند و دو گل شالکه را ستاره این تیم هونتلار به ثمر رساند.

بدترینها و بهترینهای هفته

رئال مادرید بدلیل اولین شکست فصل آنهم سه بر دو در مقابل سویا در بدترینهای هفته قرار می گیرد. کهکشانیها با این باخت صدر جدول را نیز به بارسلونا واگذار کردند. ژوزه مورینیو، سرمربی چلسی هم بار دیگر در میان شکست خوردگان جای می گیرد. آبی پوشان هفتمین شکست این فصل لیگ برتر را رقم زدند. آنها تا هفته دوازدهم ۲۳ گل دریافت کرده اند و در حالیکه سال گذشته تا هفته ۲۹، ۲۳ گل وارد دروازه قهرمان آن فصل شد. اما از کتاب تاریخ فوتبال اروپایی امروز در بلگراد یوگسلاوی متوقف می شویم تا فینال جام ملتهای این قاره درسال ۱۹۷۶ را بررسی کنیم.

در این بازیها چکسلواکی توانست باری اولین بار فاتح جام ملتها شود. ستارگان چکسلواک توانستند پس از تساوی در وقت قانونی بازی و پس از ۱۲۰ دقیقه بازی دشوار در ضربات پنالتی رقیب سرسختشان آلمان غربی را مغلوب کنند.

می دانیم که کریستیانو رونالدو ستاره رئال مادرید و تیم ملی فوتبال پرتغال یکی از بهترینهای مستطیل سبز در یک دهه اخیر بوده است اما نمی دانستیم که او توانایی خواندن ترانه ها را نیز دارد. با هم نگاهی می اندازیم به عملکرد وی در زمینه موسیقی این بار در هواپیمایی که تیم ملی پرتغال را به مسابقات بین المللی می برد. این ها تصاویری هستند از یک فیلم مستند که درباره رونالدوی افسانه ای ساخته شده است. این فیلم دوشنبه آینده در اروپا به نمایش در می آید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود

دربی کسل‌کننده تهران باز هم صفر صفر شد؛ پرسپولیس و استقلال به تساوی رضایت دادند

شهرآورد ۱۰۳ تهران؛ پرسپولیس به قهرمانی امیدوار می‌شود یا استقلال راه خود را جدا می‌کند؟