روسیه هم از احتمال اقدام تروریستی در سقوط هواپیمای مسافربری سخن می گوید

روسیه هم از احتمال اقدام تروریستی در سقوط هواپیمای مسافربری سخن می گوید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت روسیه برای نخستین بار از احتمال «اقدام تروریستی» به عنوان عامل سقوط هواپیمای مسافربری سخن گفته است. روزنامۀ روسیسکایا به نقل از دیمیتری مدودف،

آگهی

دولت روسیه برای نخستین بار از احتمال «اقدام تروریستی» به عنوان عامل سقوط هواپیمای مسافربری سخن گفته است. روزنامۀ روسیسکایا به نقل از دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه با انتشار این مطلب، افزود که به نظر دولت روسیه وجود یک اقدام تروریستی به طور «طبیعی» از گزینه های موجود در این باره است.

داعش پس از سقوط این هواپیمای مسافربری اعلام کرده بود که این هواپیما را در واکنش به عملیات نظامی روسیه در سوریه منفجر کرده است. روسیه و مصر این ادعای داعش را از ابتدا رد کردند اما به نظر می رسد با پیشرفت در تحقیقات در مورد علت سقوط، موضع روسیه تغییر کرده باشد. متخصصان تیم تحقیقاتی می گویند در بررسی های اولیۀ جعبه های سیاه این هواپیما صدای یک انفجار قابل شنیدن است.

قطعات این هواپیما در مساحتی به وسعت 20 کیلومتر پخش شده و مسئولان سازمان هوایی روسیه در اظهارنظرهای اولیه، تاکید کرده بودند که این امر نشان می دهد این هواپیما پیش از برخورد با زمین تکه تکه شده است.

پس از سقوط این هواپیمای ایرباس آ۳۲۱ که منجر به مرگ ۲۲۴ مسافر و خدمۀ آن شد، برخی کشورها از جمله بریتانیا، پروازهای خود به شرم الشیخ را متوقف کردند. روسیه نیز با ارسال چندین هواپیمای مسافربری به شرم الشیخ، بازگرداندن بیش از ۸۰.۰۰۰ نفر از اتباع خود به روسیه را آغاز کرده است.

بیش از ۲۵.۰۰۰ گردشگر بریتانیایی نیز در انتظار بازگشت به کشورشان هستند. مقامات بریتانیا می گویند تا کنون پنجهزار نفر از شهروندان خود را از شرم الشیخ به کشور بازگردانده اند.

گردشگری خارجی یکی از منابع مهم درآمد مصر محسوب می شود و سقوط این هواپیمای مسافربری در صحرای سینا به این صنعت صدمۀ زیادی وارد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزاران گردشگر شرم الشیخ مصر را با 'بی میلی' ترک می کنند

شرم الشیخ، مقصد گردشگران اروپایی متاثر از سقوط هواپیمای روسی

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟