شرم الشیخ، مقصد گردشگران اروپایی متاثر از سقوط هواپیمای روسی

شرم الشیخ، مقصد گردشگران اروپایی متاثر از سقوط هواپیمای روسی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تصمیم برخی کشورها مبنی بر لغو پروازهای عادیشان به مصر یا هشدار شماری از کشورها همچون فرانسه، بریتانیا و روسیه به شهروندانشان مبنی بر پرهیز از سفر به

آگهی

تصمیم برخی کشورها مبنی بر لغو پروازهای عادیشان به مصر یا هشدار شماری از کشورها همچون فرانسه، بریتانیا و روسیه به شهروندانشان مبنی بر پرهیز از سفر به این کشور، بطور جدی بر صنعت گردشگری مصر آسیب وارد کرده است.

شرم الشیخ، یکی از مراکز مهم جذب گردشگر در مصر و اولین مقصد گردشگران بریتانیایی و روسی در ایام تعطیلات، از لحاظ اقتصادی از حادثه سقوط هواپیمای روسی، تاثیر جدی دیده است.

روسها یک سوم گردشگران مصر را تشکیل می دهند و معمولا در این فصل از سال در سواحل این شهر، یافتن جایی برای استراحت و آفتاب گیری به سختی ممکن است اما اکنون ساحل تقریبا خالی از جمعیت است.

یک گردشگر روس می گوید: «خیلی لذتبخش نیست. ما در ابتدای سفر بسیار نگران بودیم زیرا برای این تعطیلات از خیلی وقت پیش برنامه ریزی کرده بودیم و از آنچه احتمال می داد پیش بیاید خیلی می ترسیدیم. درنهایت با شرکت مسافرتی مان صحبت کردیم و انها ما را آرام کردند.»

با این وجود هنوز هم گردشگرانی از کشورهای مختلف جهان را به رغم هشدارهای امنیتی کشورشان، می توان در این شهر ساحلی حاشیه دریای سرخ مشاهده کرد.

یک گردشگر آلمانی می گوید: «حدود ۵ روز است که به اینجا آمده ایم و در این مدت چیزی ندیدیم که بتواند باعث ترسمان شود. کاملا راحت بودیم و استراحت کردیم. اینجا همه خوبند و من هیچ نشانه ای از تروریسم ندیدم.»

یک گردشگر ایتالیایی نیز می گوید: «مدت خیلی زیادی می شود که ما برای تعطیلات به شرم الشیخ می آییم. بیش از ۲۰ سال است. هیچ وقت هم هیچ اتفاقی نیفتاده است. ما همچنان به آمدن به اینجا ادامه می دهیم. ما ایتالیایی ها همیشه به اینجا می آییم.»

پیش از این نیز شرم الشیخ قربانی حملات تروریستی مرگباری شده بود. در سال ۲۰۰۵ میلادی بمب گذاریهای تروریستی منجر به مرگ بیش از هشتاد نفر از جمله شهروندانی از بریتانیا، آلمان، ایتالیا، ترکیه، اسرائیل و آمریکا شد. بی ثباتی های حاصل از بهار عربی نیز باعث شد که مصر در سال گذشته تنها ۱۰ میلیون گردشگر جذب کند درحالیکه شمار بازدیدکنندگان از این کشور در سال ۲۰۰۰ میلادی ۱۵ میلیون نفر بوده است.

یک گردشگر مصری می گوید: «شرم الشیخ همیشه جای مطمئنی بوده است. از سالها پیش خیلی ها تلاش می کردند که این منطقه را از رونق بیندازند. تصادفات کوچک همیشه ممکن است در هر جایی از جهان اتفاق بیفتد اما هنگامیکه از مصر صحبت می کنیم همه چیز بزرگ می شود و به شکل یک فاجعه از آن صحبت می کنند و همه چیز وحشتناک می شود. اما همانطور که می بینید کشورمان امن است و همیشه همین گونه خواهد بود و هیچ کس در هیچ شرایطی نمی تواند به کشور ما ضربه بزند.»

محمد شیخ ابراهیم، خبرنگار یورونیوز می گوید: «تاثیر این حادثه بر گردشگری مصر، که پیش از این نیز دچار مشکل شده بود، جدی است. صنعت گردشگری که منبع اصلی درآمد مصر است، اکنون در حال پشت سر گذاشتن این بحران است. اما همزمان، بسیاری از گردشگرانی که با ما در اینجا صحبت کردند می گفتند تصمیم برخی از کشورها مبنی بر خروج گردشگرانشان از این کشور، اغراق امیز بوده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزاران گردشگر شرم الشیخ مصر را با 'بی میلی' ترک می کنند

بتن‌ریزی در چهارمین محور نیروگاه هسته‌ای الضبعه مصر با حضور ویدیویی پوتین

حمله مرگبار کوسه در ساحل مصر؛ چگونه می‌توان خطر حمله این جانور را کاهش داد؟