خبرنگار یورونیوز در لاذقیه: شهر سوگوار قربانیان خود است

خبرنگار یورونیوز در لاذقیه: شهر سوگوار قربانیان خود است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شهر لاذقیه روز سه شنبه هدف دو خمپاره قرار گرفت. خبرنگار یورونیوز که به این شهر سفر کرده است، در گزارشی از این منطقه می گوید: «لاذقیه سوگوار قربانیان

آگهی

شهر لاذقیه روز سه شنبه هدف دو خمپاره قرار گرفت. خبرنگار یورونیوز که به این شهر سفر کرده است، در گزارشی از این منطقه می گوید: «لاذقیه سوگوار قربانیان بمبارانی است که به کشته و مجروح شدن دهها نفر منجر شد. مقامات این استان بر این باورند که این بمباران به تلافی موفقیت های اخیر ارتش سوریه صورت گرفته است.»

در نتیجۀ این بمباران ها، ۲۲ نفر جان باخته اند و دست کم ۶۰ نفر نیز مجروح شده اند. هنوز شخص نیست چه گروهی از نیروهای مسلح مخالف دولت عامل پرتاب این موشک ها به لاذقیه هستند. این خونین ترین حمله به این شهر که از مناطق تحت حمایت دولت سوریه محسوب می شود، از زمان جنگ داخلی در این کشور است.

ابراهیم خدر السالم، فرماندار لاذقیه در این باره به خبرنگاران گفت: «برای ما نام گروه حمله کننده اصلا مهم نیست، همه آنها تروریست هستند. آنها یا با القاعده ارتباط دارند یا به دیگر گروههای تروریست در سرزمین سوریه متصل هستند. این گروهها از سوی کشورهای غربی، ترکیه و کشورهای حوزۀ خلیج [فارس] حمایت می شوند.»

بمباران لاذقیه به فاصلۀ کوتاهی از بازپس گیری پایگاه هوایی «کوئیرس» توسط ارتش سوریه در استان حلب رخ داده است. به گفتۀ مقامات نظامی این کشور، این عملیات با حمایت جنگنده های روسی و همچنین مشارکت نیروهای نظامی ایرانی و حزب الله لبنان صورت گرفته است.

پایگاه هوایی کوئیرس نزدیک به سه سال در تصرف گروه دولت اسلامی موسوم به داعش قرار داشت.

حضور دنیس لکتیر، خبرنگار یورونیوز برای تهیۀ این گزارش در پی تسهیلات فراهم شده از سوی دولت های سوریه و روسیه امکان پذیر شده ست.

مقامات روسیه می گویند در حال حاضر۵۰ گزارشگر از دوازده کشور در پایگاه هوایی متعلق به روسیه در لاذقیه حضور دارند و از نزدیک در جریان نحوۀ عملیات جنگنده های روسی علیه مواضع به گفتۀ روسیه «داعش و تروریست ها» قرار گرفته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان بار دیگر خواهان ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه شد

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است