بازگشایی موزه آگوست رُدن

بازگشایی موزه آگوست رُدن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

موزه آگوست رُدن، پرچم دار مجسمه سازی سده نوزدهم فرانسه، پل بین «رئالیسم» و «امپرسیونیسم» و خالق آثاری جون «بوسه» و «متفکر» بازگشایی شد. این موزه به

آگهی

موزه آگوست رُدن، پرچم دار مجسمه سازی سده نوزدهم فرانسه، پل بین «رئالیسم» و «امپرسیونیسم» و خالق آثاری جون «بوسه» و «متفکر» بازگشایی شد.

این موزه به علت بازسازی سه سال تعطیل بود؛ بازسازی ای با هزینه ای بالغ بر شانزده میلیون یورو که نیمی از آن از محل درآمدهای موزه تامین شده است.

کاترین شویلو، مدیر موزه در این باره توضیح می دهد: «وضعیت ما در میان موزه های فرانسوی یک وضعیت منحصر بفرد است. موزه ای هستیم که حق هنرمند به ما تفویض شده و اجازه داریم کار تولید برنزهای اوریجینال را ادامه بدهیم. البته در حد دوازده نسخه ای که قانون تعیین کرده. به لطف این فعالیت ها توانستیم برای بازسازی موزه پس انداز کنیم.»

دو قسمت از فضای بازسازی شده موزه بطور کامل به معرفی تکنیک رُدن اختصاص پیدا کرده است. او با ایجاد سطوح ناهمگون در قالب های برنزی اش، مجسمه هایی را خلق کرد که معادل حجمی امپرسیونیسم در نقاشی بودند. برنزهای مدرن هم جای خود را به مدل های گچی اولیه داده اند.

کاترین شویلو، مدیر موزه می افزاید: «رُدن مثل همه مجسمه سازان از دوران رنسانس به این سو، کار را روی زمین و با خاک رُس شروع کرد. از کار خود مدل می ساخت و با قالب ریزی آثارش، کار دست هنرمند را به ثبت رساند. از این مدلها به ندرت دوباره استفاده شد. بعضی از این قالب ها نگهداری نشدند و برخی از مولاژها هم در حین کار از بین رفته اند. این مجموعه گچی که در موزه در معرض دید قرار داده ایم در واقع تنها اثر انگشتی است که از هنرمند به یادگار مانده است.»

موزه رُدن در منطقه هفتم پاریس واقع شده و با هفتصد هزار بازدید کننده در سال در میان ده موزه پربازدید فرانسه قرار دارد. علاقمندان علاوه بر پنجاه نقاشی کلکسیون شخصی رُدن، می توانند تندیس هایی همچون «دروازه دوزخ»،«عصر مفرغ» و «بالزاک» را نیز از نزدیک تماشا کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟