توافق اروپا برای کمک به آفریقا در ازای تدابیری برای حل بحران پناهجویان

توافق اروپا برای کمک به آفریقا در ازای تدابیری برای حل بحران پناهجویان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رهبران کشورهای اروپایی در نشستی که در شهر والتا، پایتخت مالت در حال برگزاری است، درباره افزایش کمک های مالی به همتایان آفریقایی خود در ازای کمک به

آگهی

رهبران کشورهای اروپایی در نشستی که در شهر والتا، پایتخت مالت در حال برگزاری است، درباره افزایش کمک های مالی به همتایان آفریقایی خود در ازای کمک به حل بحران هجوم پناهجویان به قاره سبز به توافق رسیدند.

این توافق شامل تشکیل صندوقی اضطراری برای کمک یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری اتحادیه اروپا به کشورهای آفریقایی است. در ازای این کمک اروپا از همتایان آفریقایی خود می خواهد جلوی هجوم بی سابقه پناهجویان و افرادی را که به عنوان پناهجو شناخته نمی شوند را بگیرند.

بر اساس آمار تنها طی سالجاری حدود هزار و ۵۰۰ پناهجو از کشورهایی همچون ارتیره، نیجریه و سومالی با عبور از مدیترانه به سمت اروپا آمده اند که البته به این رقم باید بیش از ۶۵۰ هزار پناهجوی سوری را که از راه ترکیه و یونان خود را به اروپا رسانده اند، افزود.

سوئد: تشکیل مرز موقت برای کنترل مهاجران

همزمان با این نشست سوئد نیز از ایجاد مرزهای موقت برای کنترل ورود پناهجویانی که وارد این کشور می شوند خبر داد و افزود که این اقدام تنها برای مدت ۱۰ روز انجام خواهد شد.

استفان لوفون، نخست وزیر این کشور در حاشیه نشست مالت گفت: «همه ما در شرایطی بسیار سختی هستیم . سوئد تا کنون نیز بیشترین تعداد پناهجویان را پذیرفته، بیشتر سایر کشورهای اروپایی و این اقدام به معنی فنس کشی نیست بلکه برای اطمینان از هویت و کنترل افرادی است که وارد کشورمان می شوند.»

پیش بینی ها نشان می دهد که سوئد طی سالجاری حدود ۲۰۰ هزار پناهجو را در خود خواهد پذیرفت که در میان دیگر کشورهای اروپایی بیشترین تعداد پذیرش مهاجران خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گفتگو با کمیسر اتحادیه اروپا در مورد ارتباط میان مهاجرت و برنامه های عمرانی

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

اتحادیه اروپا: شرکت‌های فناوری دیجیتال جعل عمیق برساخته هوش مصنوعی را شناسایی کنند