اهالی کاله می گویند حضور پناهجویان زندگی آنها را مختل کرده است

اهالی کاله می گویند حضور پناهجویان زندگی آنها را مختل کرده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تجمع مهاجران در منطقۀ کاله در شمال فرانسه به یک معضل سیاسی و اجتماعی دولت این کشور تبدیل شده است. در چهارمین شب از درگیری میان پلیس و پناهجویانی که

آگهی

تجمع مهاجران در منطقۀ کاله در شمال فرانسه به یک معضل سیاسی و اجتماعی دولت این کشور تبدیل شده است. در چهارمین شب از درگیری میان پلیس و پناهجویانی که در این منطقه و در شرایط نامناسبی به سر می برند، تعدادی از فعالان حقوق بشر و اعضای سازمان های غیردولتی فرانسوی و بریتانیایی نیز دستگیر شده اند.

ریک ملانگ، یکی از اعضای «یوکشایر اید» که از دستگیرشدگان است، می گوید: «ما ممکن است به شورشیان در برخی نقاط کمک کرده باشیم. در اصل ما تسهیلاتی در اختیار این افراد قرار دادیم تا بتوانند از این نرده ها عبور کنند. اگر ما این وسایل را در اختیار آنها قرار ندهیم، قطعا از سرما خواهند مرد.»

ساکنان این منطقه می گویند حضور این مهاجران در این منطقه زندگی روزانۀ آنها را مختل کرده است. تعدادی از اهالی این محل در تجمعی که در اعتراض به شرایط موجود برگزار کردند، خواهان تخلیۀ این محل از مهاجران شدند.

برنارد یکی از ساکنان کاله می گوید: «امیدوارم که آنها کاری کنند تا این پناهجویان اینجا را ترک کنند. فکر نمی کنم که مقامات اینکار را بکنند اما حداقل امیدوارم که امکانات امنیتی را افزایش بدهند تا آنها نتوانند از اردوگاهشان بیرون بیایند. شرایط اینجا واقعا غیرقابل تحمل و غیرقابل زندگی شده است.»

ساکنان این مناطق می گویند مجبور هستند دائما در خانه هایشان بمانند چرا که درگیری این پناهجویان با پلیس منطقه را ناامن کرده است.

سازمان «نه به مرز» نیز ضمن اعتراض به رفتار دولت و پلیس فرانسه با پناهجویان، خواهان برداشته شدن مرزها میان بریتانیا و فرانسه به منظور عبور این مهاجران شده است. بیشتر این پناهجویان که از هیچ امکاناتی برخوردار نیستند، اردوگاهی را در خارج از شهر کاله بنا کرده اند که اهالی این منطقه از آن با نام جنگل نام می برند.

به گفتۀ وزارت کشور فرانسه، بیش از ۴۵۰۰ مهاجر که عمدتا اهل آفریقا و افغانستان هستند، با تجمع در شهر کاله تلاش می کنند خود را به بریتانیا برسانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دریای اژه بار دیگر از میان پناهجویان چندین قربانی گرفت

انتشار عکس‌های امانوئل ماکرون در گرماگرم رجزخوانی‌ها برای روسیه واکنش‌برانگیز شد؛ انتقادها به چیست؟

ماکرون وعده داد مفهوم «رضایت» را به تعریف تجاوز جنسی در قوانین فرانسه بگنجاند