اولین تظاهرات بزرگ و اعتصاب سراسری یونانی ها علیه دولت چپگرای سیپراس

اولین تظاهرات بزرگ و اعتصاب سراسری یونانی ها علیه دولت چپگرای سیپراس
Copyright 
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یونان روز پنجشنبه شاهد اولین اعتصاب سراسری و اعتراض بزرگ ضد دولتی و علیه حزب حاکم سیریزا بود، حزبی که سپتامبر گذشته پیروز قاطع انتخابات زودهنگام شد

آگهی

یونان روز پنجشنبه شاهد اولین اعتصاب سراسری و اعتراض بزرگ ضد دولتی و علیه حزب حاکم سیریزا بود، حزبی که سپتامبر گذشته پیروز قاطع انتخابات زودهنگام شد.

تظاهرات امروز در آتن با درگیری هایی همراه بود و پلیس برای پراکندن تظاهرات کنندگانی که کوکتل مولوتف پرتاپ می کردند، گاز اشک آور شلیک کرد.

تظاهرات روز پنجشنبه اولین اعتراض بزرگ علیه دولت چپگرای یونان محسوب می شود اما با توجه به فشاری که این دولت از سوی وام دهندگان روبروست به نظر می رسد آخرین تظاهرات از این دست نخواهد بود.

دولت الکسیس سیپراس، نخست وزیر چپگرای یونان ماه ژانویه و با وعده مقابله با شرایط تحمیلی وام دهندگان و زدودن سیاست های ریاضتی دولت پیشین بر سر کار آمد.

دولت آقای سیپراس که هم از سوی وام دهندگان و هم از سوی یونانی ها تحت فشار است سومین بسته نجات مالی ۸۶ میلیارد یورویی را با این تضمین به وام دهندگان دریافت کرد تا مالیات ها را افزایش و هزینه های دولت را کاهش دهد.

یکی از تظاهرات کنندگانی که روز پنجشنبه در آتن به خیابان آمده بود گفت:«این تظاهرات هشداری به دولت است تا بداند مردم آگاه و هوشیارند.»

دیگری گفت:«باید به جای سیاست های کاهش حقوق و مزایای بازنشستگی راه های جایگزینی برای ارائه خدمات درمانی و امنیت اجتماعی پیدا کنیم.»

تظاهرات کننده دیگر گفت:«فرزندانمان باید در این کشور بمانند و کار کنند و خانواده تشکیل دهند. امروز ما برای زنده نگاه داشتن یونان می جنگیم.»»

با فراخوان دو اتحادیه کارگری اصلی یونان موسوم به «کنفدراسیون عموم کارگران یونان» و «کنفدراسیون کارمندان یونان» به اعتصاب سراسری، سیستم حمل و نقل یونان روز پنجشنبه مختل و بسیاری از پروازها لغو شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یونان موفق شد سردسته باند بزرگ بین‌المللی قاچاق سوخت با درآمد ۲۱ میلیارد دلاری را دستگیر کند

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

عفو بین‌الملل «تداوم فرسایش» حقوق بشر در فرانسه در سال ۲۰۲۳ را محکوم کرد