اکران جهانی فیلم «خیاط» با بازی کیت ویلسنت

اکران جهانی فیلم «خیاط» با بازی کیت ویلسنت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«خیاط»، (The Dressmaker) نام فیلمی است استرالیایی به کارگردانی جوسلین مورهاوس که در آن کیت وینسلت در نقش تیلی بازی می کند. زنی افسونگر و خیاط لباس

آگهی

«خیاط»، (The Dressmaker) نام فیلمی است استرالیایی به کارگردانی جوسلین مورهاوس که در آن کیت وینسلت در نقش تیلی بازی می کند. زنی افسونگر و خیاط لباس های زنانه که اکنون برای جبران خطاهای گذشته به شهر کوچک خود بازگشته است.

کیت ویلسنت بریتانیایی که با ایفای نقش رُز در فیلم تایتانیک به شهرت رسید، برای بازی در نقش جدیدیش مجبور شد لهجه استرالیایی قهرمان فیلم را بارها و بارها تمرین کند. او در این باره می گوید: «از اینکه فیلم در آن واحد هم کمدی بود و هم تراژدی خیلی خوشم آمد. به نوعی یک افسانه هم بود. فضا برای نمود یک دانش آموخته هنر در آن وجود داشت. از اینکه در استرالیا فیلم بازی می کردم هم که خیلی هیجان زده شده بودم.»

مورهاوس این کمدی درام را با الهام از رمان «خیاط زنانه» رُزالی هام ساخته و فیلمنامه از همان ابتدا کیت ویلسنت را مجذوب خود کرده است، ویلسنتی که در سال ۲۰۰۹ اسکار بهترین بازیگر زن را به خاطر بازی در فیلم «کتابخوان» از آن خود کرده است.

کیت ویلنست درباره نقشش می گوید: «خیلی برایم مهم بود بدانم دقیقا چه می کنم، بدانم درباره چه چیزی حرف می زنم. تیلی دانِج که در این داستان نقشش را بازی کردم یک خیاط لباس زنانه بود. بنابراین حداقل باید کار با چرخ خیاطی را یاد می گرفتم. یکماهی را در کناره یک خبره صرف این کار کردم و همه فوت و فن این حرفه را با جزئیات به من یاد داد برای اینکه صدایی که از چرخ خیاطی در می آید خیلی زیباست. بعد هم اصلا شبیه چرخ خیاطی های امروزی نبود که خیلی سرعت بالایی دارند و فقط باید دکمه ای را فشار داد. قدیمی ها از نظر تکنیکی خیلی پیچیده تر هستند و من واقعا از این تجربه لذت بردم.»

موضوعاتی نظیرعشق و انتقام در«خیاط» نقشی محوری دارند. این فیلم از بیستم نوامبر در سینماهای بریتانیا روی پرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد