سفر اروپایی رئیس جمهور ایران به زمان دیگری موکول شد

سفر اروپایی رئیس جمهور ایران به زمان دیگری موکول شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، دیدار حسن روحانی از ایتالیا، واتیکان و فرانسه به دلیل رویدادهای تروریستی جمعه شب در شهر پاریس، به زمان دیگری موکول شده است. قرار بود این سفر طی روزهای شنبه تا سه شنبه صورت گیرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، بامداد شنبه ۲۳ آبان در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: «امروز در گفتگو با همتای ایتالیایی خود اظهار داشتم اکنون زمان آنست که از فرصت فاجعه امروز در فرانسه برای هماهنگی بین المللی و مبارزه با تروریسم استفاده کنیم، بنابراین بهتر است سفر دکتر روحانی به اروپا در زمان بهتری در آینده نزدیک صورت گیرد.»

از سوی دیگر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، طی پیامی به فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه حوادث تروریستی جمعه شب و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان پاریس را محکوم کرد و به ملت و دولت فرانسه تسلیت گفت.

در جریان عملیات تروریستی در پاریس که از جمعه شب آغاز و تا ساعات اولیه بامداد شنبه ادامه داشت، بیش از ۱۲۰ نفر کشته و حدود ۲۰۰ نفر مجروح شدند که حال ۸۰ نفر از مجروحان وخیم است.

در سفر برنامه ریزی شده حسن روحانی که اولین سفر یک رئیس جمهور ایران به اروپا طی ده سال گذشته است، قرار بود قراردادهای اقتصادی بزرگی بین ایران و دو کشور ایتالیا و فرانسه به امضا برسد.

محمد جواد ظریف که قرار بود در یک هیات بزرگ از کارشناسان سیاسی و اقتصادی همراه رئیس جمهور روحانی در سفر اروپائیش باشد و به جای او امیر حسین عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه در نشت آینده ویژه بحران سوریه در وین شرکت کند، گفته است که با به تعویق افتادن سفر رئیس جمهور، خود عازم نشست وین خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در گرماگرم افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، فرانسه امنیت شب تحویل سال نوی المپیکی را تشدید می‌کند

جزئیات حمله پاریس؛ تحقیقات آلمان و فرانسه در مورد چاقوکشی آرمان رجب‌پور و قصور روانپزشکی

افشای هویت عامل حمله مرگبار در پاریس؛ «آرمان رجب‌پور میاندوآب» کیست؟