پاریس، یک روز پس از کشتار بی سابقه

پاریس، یک روز پس از کشتار بی سابقه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مردم شهر پاریس صبح شنبه را با وحشت ناشی از حملات شب قبل آغاز کردند. مقامهای کشور فرانسه از مردم پاریس خواسته بودند که در خانه هایشان بمانند. اما

آگهی

مردم شهر پاریس صبح شنبه را با وحشت ناشی از حملات شب قبل آغاز کردند.

مقامهای کشور فرانسه از مردم پاریس خواسته بودند که در خانه هایشان بمانند. اما گروهی از مردم شهر در محلی که شاهد این حملات بودند حاضر شدند و با روشن کردن شمع و اهدای شاخه گل، به قربانیان ادای احترام کردند.

برای بسیاری از مردم پاریس که حدود ده ماه قبل کشتار کارکنان مجله شارلی ابدو را پشت سر گذاشتند، حس نگرانی از ناامنی حس غریبه ای نیست. اما بعضی از آنها نظر دیگری دارند.

یکی از اهالی پاریس می گوید: «من احساس قدرت می کنم. مصمم تر هستم. ما نباید اجازه دهیم که منفی گرایی بر ما حاکم شود. باید به زندگی عادی خود ادامه بدهیم.»

فرد دیگری می گوید: «احساس خلاء می کنم. من پس از این که تمام شب درباره اتفاقات می خواندم و می شنیدم تصمیم گرفتم که به اینجا بیایم. این یک اتفاق تراژیک است. فکر می کنم که این بزرگترین حمله ای است که فرانسه شاهد آن هستم. از زمانی که من متولد شدم. من 28 ساله هستم. این نشانه یک زندگی دشوار برای همه است. چون که زندگی همه ما کاملا تحت تاثیر این اتفاق قرار می گیرد. هیچ راهی هم برای متوقف کردن آن وجود ندارد. تا این حد ترسناک است.»

یکی از شهروندان پاریس گفت: «من را بسیار غمگین می کند. این اصلا منصفانه نیست. نمی دانم که چطور رنج خودم را نشان بدهم. این اتفاق تروریستی کشور را به جلو نمی برد. این ترورها از هیچ مذهبی یا هیچ ارزش بشری حمایت نمی کند.»

دولت فرانسه کنترلهای مرزی را تشدید کرده است. پلیس مرزی این کشور مدارک هویتی و بار کلیه مسافران را حتی شهروندان اروپایی را کنترل می کند.

کلیه رقابتهای ورزشی که برای تعطیلات آخر هفته در پاریس قرار بود برگزار شوند لغو شده اند.

برج ایفل تا اطلاع بعدی به روی بازدیدکنندگان بسته خواهد بود.

حملات جمعه شب در پاریس در تاریخ معاصر کشور فرانسه کم سابقه بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

مسابقه کارکنان رستوران‌های پاریس برای حمل سریع سینی سفارش مشتری‌ها برگزار شد

برای اولین بار در جهان؛ فرانسه حق سقط جنین زنان را در قانون اساسی خود گنجاند