وزیر خارجه بلژیک: ما ضعیف ترین حلقه مبارزه با تروریسم در اروپا نیستیم

وزیر خارجه بلژیک: ما ضعیف ترین حلقه مبارزه با تروریسم در اروپا نیستیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی حملات پاریس، مقامات بلژیک در تلاش برای پاسخ به انتقاداتی اند که از ضعف نیروهای امنیتی این کشور در مقابله با تهدیدات تروریستی سخن می گوید. روز

آگهی

در پی حملات پاریس، مقامات بلژیک در تلاش برای پاسخ به انتقاداتی اند که از ضعف نیروهای امنیتی این کشور در مقابله با تهدیدات تروریستی سخن می گوید. روز گذشته باوجود عملیات بزرگ پلیس در منطقه مولن بک بروکسل، پلیس موفق به دستگیری صلاح عبدالسلام یکی از تروریست های حملات جمعه شب پاریس نشد.

همچنین مقامات با استفاده از توئیتر از مردم خواسته اند که به آنها برای یافتن این مظنون کمک کنند.

یک منبع اطلاعاتی فرانسوی درباره منابع امنیتی بلژیک گفته است که بلژیک نمی خواهد مسئولیت برعهده بگیرد. این در حالیست که دیدیه ریندرز وزیر خارجه بلژیک با رد این اتهام که کشورش ضعیف ترین حلقه مقابله با تروریسم در اروپاست گفت: «ما قدرتمند هستیم و تلاش های بسیار موثری از آغاز سال جاری در این رابطه داشته ایم. همه از عملیاتی که ما در ورویه و بروکسل داشتیم اظهار رضایت کرده اند که باعث شد چندین حمله تروریستی احتمالی را متوقف کنیم. ما برای ردیابی و نابودی سازمان های تروریستی چه فرانسوی باشند و چه با ملیت های دیگرهمه تلاشمان را خواهیم کرد.»

گی راپه رئیس کمیته بررسی سازمان های اطلاعاتی بلژیک که مسئول کنترل سرویس های اطلاعاتی فدرال است از آغاز تحقیقات از سرویس های اطلاعاتی خبر داده است با این حال او نسبت به متهم کردن بلژیک هشدار داد: «شاید برای فرانسه کار ساده ای باشد که بلژیک را مسئول این حادثه بداند. در اصل فکر می کنم که سه نفر از اتباع بلژیک با این حملات مرتبط بودند که از بلژیک رفته بودند اما همچنین ۵ فرانسوی هم بوده اند که در فرانسه بسر می برده اند.»

در پی حملات پاریس، مقامات بلژیک گفته اند که تعداد سربازان ارتش را برای کمک به پلیس امنیت تا ۵۲۰ نفر افزایش می دهند. دولت گفته است که اکنون ۳۰۰ سرباز در مناطق عمومی شهر در حال گشت زنی هستند.

همچنین مسابقه فوتبال میان تیم های بلژیک و اسپانیا که قرار بود امشب برگزار شده به دلایل امنیتی لغو شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟