عملیات پلیس پاریس علیه مظنونان به تروریسم در شمال پایتخت فرانسه

عملیات پلیس پاریس علیه مظنونان به تروریسم در شمال پایتخت فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نیروهای امنیتی فرانسه صبح چهارشنبه در سن دنی، حومه شمالی پاریس برای بازداشت مظنونان حملات پاریس به یک ساختمان در مرکز این حومه هجوم بردند و هفت نفر

آگهی

نیروهای امنیتی فرانسه صبح چهارشنبه در سن دنی، حومه شمالی پاریس برای بازداشت مظنونان حملات پاریس به یک ساختمان در مرکز این حومه هجوم بردند و هفت نفر را بازداشت کردند و دو نفر از تروریستها در جریان درگیریها کشته شدند. یکی از آنها زنی بود که کمربند انفجاری خود را به کار انداخت و کشته شد. اما روند عملیات پلیس چگونه بود؟

حدود ساعت ۴:۲۰ صبح : معاونت ضد تروریسم و واکنش سریع پلیس قضایی، شبیخونی را با هدف بازداشت اعضای یک آپارتمان در مرکز سن دونی واقع در منطقه سِن سَن دونی آغاز کرد. تیراندازی متقابل آغاز شد. ماموران به ویژه در جست و جوی یکی از مظنونان اصلی حمله جمعه شب به «استاد دو فرانس» بودند؛ ورزشگاهی که پیاده بیست دقیقه تا مخفیگاه تروریست فاصله داشت.

ساعت ۴:۳۱ : ماموران امداد به یاری پلیس آمدند. محل اختفای تروریست ها، ساختمانی در تقاطع دو خیابان رپوبلیک (جمهوری) و کوربیون بود. یکی از ماموران به پلیس گفت دو تا چهار نفر در این خانه مخفی شده اند. ساعت ۵ صبح: تیراندازی بین دو طرف از سر گرفته می شود. محله کاملا در محاصره پلیس قرار گرفت. شهردار سن دونی که از ساعت ۴:۳۰ به محل رسیده، با رسانه ها در باره این حمله گفتگو کرد.

ساعت ۵:۴۹: یک مقام آگاه خبر از زخمی شدن دو پلیس در جریان اجرای عملیات داد. ساعت ۶:۲۰: حرکت وسایل نقلیه عمومی در سن دونی متوقف شد. ساعت ۶:۵۳: یک منبع پلیس اعلام کرد هدف اصلی عملیات بامداد چهارشنبه، عبدالحمید اباعود، مغز متفکر حملات تروریستی جمعه شب پاریس بوده است. ساعت ۷:۰۳: یک منبع پلیس اعلام کرد دست کم یک نفر در آپارتمان محاصره شده کشته شده است.

ساعت ۷:۲۱: فرمانداری منطقه اعلام کرد تمام مدارس مرکز سن دونی، امروز چهارشنبه تعطیل هستند. ساعت ۷:۳۰: ساعت پس از آغاز عملیات، چند انفجار قوی منطقه را لرزاند.

ساعت ۷:۴۰: فرمانداری از مردم محل خواست در خانه های خود بمانند. ساعت ۷:۵۶: منابع پلیس اعلام کردند دو نفر از افراد تحت تعقیب، از جمله یک زن که خود را منفجر کرد، کشته شده شده اند. سه مامور پلیس هم مجروح شده اند.

حدود ۵۰ نیروی ارتشی وارد سن دونی شدند. ساعت ۸:۰۵: فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه به همراه نخست وزیر و وزیر کشور، در کاخ الیزه برای نظارت مستقیم بر عملیات تشکیل جلسه دادند. ساعت ۸:۲۶: یک مقام قضایی اعلام کرد سه نفر در جریان عملیات بازداشت شده اند. ساعت ۸:۳۰: چند واحد نظامی به همراه یک هلیکوپتر به عملیات ضد تروریستی سن دونی پیوستند.

ساعت چهار صبح نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش فرانسه حمله به این محله را آغاز می کنند. درگیریهای ساعت پنج صبح آغاز می شود.

به گفته یکی از منابع پلیس، نیروهای امنیتی برای بازداشت عبدالحمید اباوود، مغز متفکر حملات پاریس به این ساختمان حمله ور شده اند و همچنان معلوم نیست آیا اباوود در میان بازداشتی هاست یا نه. در صورت دستگیری او، نیروهای امنیتی فرانسه گام بزرگی در شناسایی عوامل حمله پاریس برداشته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض افسران پلیس فرانسه با پیژامه

سخنان رییس جمهوری فرانسه پس از پایان عملیات «سن دونی»

اظهارات وزیر کشور فرانسه و دادستان پاریس پس از عملیات «سن دونی»