شهروندان پاریسی: «ما مدل زندگی و عادات خودمان را عوض نمی کنیم»

شهروندان پاریسی: «ما مدل زندگی و عادات خودمان را عوض نمی کنیم»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

علیرغم تشویش و نگرانی از تکرار حملات تروریستی، مردم در شهر پاریس زندگی عادی خود را از سرگرفته اند. رستوران و بار از جمله اهداف مورد حملۀ تروریست ها

آگهی

علیرغم تشویش و نگرانی از تکرار حملات تروریستی، مردم در شهر پاریس زندگی عادی خود را از سرگرفته اند. رستوران و بار از جمله اهداف مورد حملۀ تروریست ها بود اما پاریسی ها عادت کافه نشینی خود را ترک نکرده اند.

یکی از شهروندان این شهر به خبرنگار یورونیوز می گوید: «باید زندگی عادی را پی بگیریم. در هر حال، اقدامات تروریست ها در رفتن یا نرفتنم به بار هیچ تاثیری ندارد.»

زنی از اهالی پاریس نیز می گوید: «باید نشان بدهیم که مدل زندگی و عادات خودمان را عوض نمی کنیم. باید نشان بدهیم که ما به عادات فرهنگی مان از جمله هنر و موسیقی و رقص …ادامه می دهیم و روی خوش زندگی را دنبال می کنیم.»

این حملات که به کشته شدن دست کم ۱۲۹ نفر منجر شده، حضور مفاهیمی مانند «متحد شدن» و «دفاع از ارزش های ملی» را در میان مردم فرانسه پررنگ تر کرده است. در یکی از این بارها، خبرنگار یورونیوز به دیدار تماشاچیانی رفته است که برای تماشای بازی فوتبال فرانسه و انگلیس دور هم جمع شده اند. پیش از شروع این بازی، این کافه نشینان نیز همانند هزاران نفر در ورزشگاه ویمبلی سرود مارسیز را سردادند.

یکی از این تماشاچیان می گوید: «برای اینکه صادق باشم باید بگویم که پیش از هر بازی فوتبال این سرود را می خوانم اما امشب و در پی حوادث تراژیکی که پشت سرگذاشته ایم، این سرود انعکاس دیگری داشت. ما مردم فرانسه نیاز داشتیم که با هم متحد بشویم و احساس کنیم که تنها نمانده ایم.»

به گفتۀ پلیس در این حملات، ۹ نفر هفت حملۀ تروریستی را در چند نقطه از پاریس صورت دادند.

خبرنگار یورونیوز در گزارش خود از یکی از این محلات می گوید: «علیرغم تنش و با وجود باران، امشب آنها به رستوران ها آمده اند تا لذت تراس های کافه های پاریس را بچشند. آنها آمده اند تا در کنار هم بازی فوتبال را تماشا کنند و مارسیز بخوانند. با اینکار آنها می خواهند بگویند که این فرانسه را دوست دارند، فرانسه ای که زندگی را دوست دارد و آمده اند تا مسابقۀ آزادی را ببرند. برای همین آنها در اینجا یعنی پاریس و سراسر فرانسه و سراسر جهان همه جا حاضرند.»

این حملات جمعه سیزدهم نوامبر به وقوع پیوست و در پی این امر، بیش از ۱۰۰۰۰ نیروی ارتش فرانسه در پاریس و تعدادی از شهرهای این کشور مستقر شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صنعت گردشگری فرانسه متاثر از حملات تروریستی پاریس

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

مسابقه کارکنان رستوران‌های پاریس برای حمل سریع سینی سفارش مشتری‌ها برگزار شد