عبدالحمید اباعود، مغز متفکر حملات تروریستی پاریس کیست؟

عبدالحمید اباعود، مغز متفکر حملات تروریستی پاریس کیست؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عبدالحمید اباعود از نظر مقامات امنیتی مغز متفکر حملات تروریستی جمعه شب پاریس در نظر گرفته شده است. هدف حملات صبح روز چهارشنبه در محله سنت دونی پاریس

آگهی

عبدالحمید اباعود از نظر مقامات امنیتی مغز متفکر حملات تروریستی جمعه شب پاریس در نظر گرفته شده است.

هدف حملات صبح روز چهارشنبه در محله سنت دونی پاریس احتمال یافتن عبدالحمید اباعود، یک افراط گرای اسلامی بلژیکی است که ۲۸ ساله و عضو بسیار فعال گروه دولت اسلامی است. یک احتمال مطرح شده این است که شاید او در فرانسه باشد.

او در سال ۱۹۸۷ در محله مولن بک بروکسل بدنیا آمد و خانواده اش اصالتا مراکشی هستند. یکی از همکلاسی های او می گوید که در مدرسه معلمان و شاگردان کلاس را آزار و اذیت می کرد و یا کیف آنها را بسرقت می برد.

عبدالحمید اباعود مظنون اصلی حملات جمعه شب پاریس است که به کشته شدن ۱۲۹ نفر و زخمی شدن ۳۵۲ نفر انجامید.

صلاح عبدالسلام که اکنون پلیس دنبال اوست و برادر او، ابراهیم که خود را در حملات جمعه شب منفجر کرد، اباعود را می شناختند. او در سال ۲۰۱۴ سوژه روزنامه های بلژیکی شد هنگامی که یونس برادر بسیار جوان خود را که ۱۳ سال داشت به سوریه برد و نام او را جوانترین جهادگرای اسلامی جهان گذاشت. عبدالحمید و دیگر جهادگرایان اسلامی بلژیکی در تیپ نخبگان داعش سازماندهی شده اند.

به نوشته روزنامه «دِ مورگن» بلژیک عبدالحمید در یک خانواده طبقه متوسط بدنیا آمد. پدر فروشنده اش او را به یک مدرسه «شیک» در جنوب بروکسل فرستاد. عمر اباعود پدر عبدالحمید می گوید: «ما زندگی زیبایی داشتیم، باید بگویم یک زندگی فوق العاده. عبدالحمید یک کودک بدقلق و دشوار نبود و به یک فروشنده خوب تبدیل شده بود. اما یکدفعه او به سوریه رفت. هر روز از خودم می پرسم به چه دلیلی او افراط گرا شد؟ و تاکنون جوابش را پیدا نکردم.»

خانواده عبدالحمید ۴۰ سال پیش به بلژیک آمدند. پدرش می گوید که عبدالحمید زندگی ما را نابود کرد و شرمی برای خانواده ماست. او می گوید هرگز عبدالحمید را برای اینکه برادر کوچکش را به سوریه برده نمی بخشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خطر رشد بنیادگرایی اسلامی در زندان‌های اروپا

مهاجمان و مظنونان حملات مرگبار پاریس چه کسانی هستند؟

در گرماگرم افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، فرانسه امنیت شب تحویل سال نوی المپیکی را تشدید می‌کند