شاهدان عینی از عملیات پلیس فرانسه در سن دونی می گویند

شاهدان عینی از عملیات پلیس فرانسه در سن دونی می گویند
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اهالی سن دونی در حومه پاریس در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه با صدای چند انفجار و تیراندازی از خواب پریدند. در آن لحظات هیچ کس از عملیات نیروهای

آگهی

اهالی سن دونی در حومه پاریس در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه با صدای چند انفجار و تیراندازی از خواب پریدند. در آن لحظات هیچ کس از عملیات نیروهای امنیتی فرانسه برای دستگیری مظنونان حادثه تروریستی پاریس خبر نداشت. اما بعضی از مردم که در نزدیکی محل عملیات زندگی می کنند، شاهد عینی این درگیری بودند.

یکی از اهالی سن دونی می گوید: «من صدای رگبار تیر را شنیدم و از خانه بیرون آمدم. لباس تنم بود، با لباس خوابیده بودم، انگار که می دانستم قرار است اتفاقی بیفتد. وقتی پایین آمدم، تقریبا در همین جایی که ما الان هستیم، خیلی شلوغ شده بود. وقتی کمی امنیت برقرار شد، می خواستم ببینم چه اتفاقی افتاده. پلیس به ما گفت زود برویم. بنابراین تمام این منطقه ای که ما الان در آن هستیم را خالی کردند.»

دیگری می گوید: «من در ساختمان بغلی زندگی می کنم. در یک آن صدای مهیب انفجار یک بمب را شنیدم. دو دقیقه بعد صدای تیراندازی میان نیروهای انتظامی ژاندارمری و اعضا داعش آمد. صدای تیراندازی به حدی بود که ما در حمام خانه ماندیم. این تیراندازی ها یک ساعت و نیم ادامه داشت و قطع نمی شد. من با دوست دخترم زندگی می کنم، او خیلی ترسید، برای همین در حمام ماند و بیرون نیامد. من نزدیک پنجره رفتم تا ببینم چه شده. صدای انفجار هفت نارنجک شنیدم و هم زمان صدای مسلسل و کلاشنیکف می آمد.»

بعضی از ساکنان می گویند افرادی را در حال تیراندازی به پلیس مشاهده کرده اند.

همان شهروند سن دونی فرانسه که خود از پناهندگان کرد اهل کوبانی است، چنین ادامه می دهد: «نیروهای ژاندارمری به من گفتند دست هایم را بالا ببرم. گفتند اگر دستت را پایین بیاوری تیراندازی می کنیم. ما را از طرف دیگر ساختمان بیرون آوردند. در پشت مجتمع مسکونی یک پاساژ هست. در آن ساعت صبح یک نفر را آنجا دیدم که کلاشنیکف در دست داشت. پلیس هم بود. درست مثل صحنه جنگ بود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

مسابقه کارکنان رستوران‌های پاریس برای حمل سریع سینی سفارش مشتری‌ها برگزار شد

برای اولین بار در جهان؛ فرانسه حق سقط جنین زنان را در قانون اساسی خود گنجاند