نشست اضطراری وزرای کشور اتحادیه اروپا برای مقابله با تروریسم

نشست اضطراری وزرای کشور اتحادیه اروپا برای مقابله با تروریسم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزرای کشور اتحادیه اروپا با حضور در نشستی در بروکسل درباره چگونگی همکاری بیشتر برای مقابله با حملات تروریستی بحث و مذاکره خواهند کرد. این نشست

آگهی

وزرای کشور اتحادیه اروپا با حضور در نشستی در بروکسل درباره چگونگی همکاری بیشتر برای مقابله با حملات تروریستی بحث و مذاکره خواهند کرد.
این نشست اضطراری که از سوی فرانسه درخواست شده، پس از حملات جمعه گذشته پاریس برگزار می شود.

برنارد کازنو، ویزر کشور فرانسه همزمان با ورود به این نشست گفت: «ما در خواست برگزاری این نشست را کردیم زیرا امید داریم که اروپا که در حال حاضر با سوالهای بسیاری درباره این حملات مواجه است، بتواند برنامه ای اضطراری برای مقابله اتخاذ کند.»

جان جامبون، وزیر کشور بلژیک نیز گفت: «در بهترین حالت در این مورد می توانستیم یک گروهی متشکل از تمامی کشورهای اروپایی داشته باشیم اما این اقدام تاکنون مسدود مانده و امید داریم که امروز بتوانیم با تصمیمی مناسب بر این مشکل غلبه کنیم.»

همزمان با این نشست رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان نیز هشدار داده که ممکن است هر شهری در اروپا هدف حملات تروریستی داعش قرار گیرد.

هانس گیورگ ماسون، در مصاحبه با بی بی سی گفته است که کشورش «با تهدید جدی» از سوی گروه های تروریستی به ویژه داعش مواجه است و حملات این گروه را همچون آغاز «جنگ جهانی تروریستی» دانسته است.

در حملات تروریستی حمعه گذشته در مرکز پاریس ۱۲۹ نفر کشته و صدها نفر نیز مجروح شدند. داعش مسئولیت این حملات را به عهده گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان