وزیر دفاع فرانسه: مرابطون ملغمه ای از راهزنان و بنیادگرایان است

وزیر دفاع فرانسه: مرابطون ملغمه ای از راهزنان و بنیادگرایان است
Copyright 
نگارش از امید لهبی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در جریان حمله به هتل ردیسون باماکو، پایتخت مالی دست کم سی نفر از جمله سه مهاجم کشته شدند. گروه مرابطون، شاخه القاعده در غرب آفریقا با انتشار نوار

آگهی

در جریان حمله به هتل ردیسون باماکو، پایتخت مالی دست کم سی نفر از جمله سه مهاجم کشته شدند. گروه مرابطون، شاخه القاعده در غرب آفریقا با انتشار نوار صوتی که از طریق شبکه تلویزیونی الجزیره پخش شد مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

به گفته یک مقام امنیتی که نخواست نامش فاش شود سه مهاجم خود را منفجر کرده اند. همین منبع افزود که تعداد مهاجمان از چهار نفر تجاوز نمی کند. هنوز ملیت کشته شدگان مشخص نشده اما گروگان ها تبعه چهارده کشور مختلف بودند.

ژان ایو لو دریان، وزیر دفاع فرانسه با بیان اینکه شش هزار فرانسوی در مالی زندگی می کنند گفت که تا کنون هیچ شهروند فرانسوی در میان کشته شدگان شناسایی نشده است. وی همچنین با اشاره به رهبر گروه مرابطون گفت: «مختار بالمختار از سالها پیش توسط چند کشور تحت تعقیب است و قطعا او در پشت این حمله قرار دارد. باید بگویم که مرابطون ملغمه ای از سارقان، راهزنان و بنیادگرایان است و از راه تجارت اسلحه و مواد مخدر منابع مالی خود را تهیه می کند.»

مهاجمان صبح جمعه با حمله به هتل ردیسون، که عمدتا محل اقامت شهروندان خارجی است صد و چهل مهمان و سی خدمه هتل را به گروگان گرفتند. نظامیان ارتش مالی به کمک نیروهای ویژه کشورهای دیگر به ویژه فرانسه پس از نه ساعت به گروگان گیری پایان دادند، اما تبادل آتش میان مهاجمان و نیروهای امنیتی تا چند ساعت ادامه داشت. در پی این حمله وزیر دفاع فرانسه از اعزام نیروهای ویژه ارتش به مالی خبر داد. در حال حاضر سه هزار و ششصد نیروی ارتش فرانسه برای مبارزه با گروههای افراطی در مالی هستند. کاخ سفید نیز اعلام کرد که آمریکا کمک های لازم را در اختیار مالی قرار خواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازگشت ترور و خشونت به مالی

حمله مسلحانه به غیرنظامیان در مالی دست‌کم ۲۱ کشته بر جای گذاشت

چرا قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی برای اتحادیه اروپا و بریتانیا آسان نیست؟