شدت ویرانی سنجار ایزدی ها را در بهت و حیرت فرو برده

شدت ویرانی سنجار ایزدی ها را در بهت و حیرت فرو برده
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ویرانه های بجای مانده از شهر سنجار در عراق بهت و حیرت ایزدی ها را برانگیخته است. این شهر که برای صدها سال مامن گروه های سنی٬ شیعه٬ مسیحی و ایزدی بوده

آگهی

ویرانه های بجای مانده از شهر سنجار در عراق بهت و حیرت ایزدی ها را برانگیخته است.

این شهر که برای صدها سال مامن گروه های سنی٬ شیعه٬ مسیحی و ایزدی بوده در تابستان سال گذشته به تصرف ستیزه جویان داعش درآمد و ساکنان ایزدی آن کشته٬ اسیر و یا آواره شدند.

سنجار یک هفته پیش (دوازدهم نوامبر) توسط پیشمرگان کرد و مبارزان ایزدی آزاد شد. ابعاد و عمق جنایتی که ستیزه جویان گروه دولت اسلامی (داعش) در آن انجام داده اند هنوز روشن نیست. هفته گذشته اجساد نزدیک به هشتاد زن ایزدی در یک گور جمعی در این شهر پیدا شد.

یک مبارز ایزدی که از شدت ویرانی این شهر بهت زده است می گوید: «واقعا وحشتناک است. سنجار قبلا چطور بود و حالا چگونه شده است. سنجار به ویرانه تبدیل شده و وضع آن بدتر از کوبانی است.»

نزدیک به ۷۵۰۰ سرباز با پشتیبانی جنگنده های آمریکایی با عقب راندن ستیزه جویان داعش٬ سنجار را آزاد کردند.

قاسم ششو٬ فرمانده مبارزان ایزدی از بی اعتنایی بغداد در کمک رسانی به نیروهایی که طی پانزده ماه گذشته در مبارزه بی وقفه با ستیزه جویان داعش بودند انتقاد کرد. او افزود: «آنهایی که با داعش همکاری نکردند و به مردم آسیبی نرساندند می توانند به این شهر بازگردند. ما هیچ مشکلی با آنها نداریم. اما آنها باید زیر پرچم کردستان و بخشی از منطقه کردستان قرار گیرند.»

سنجار در شمال غربی عراق با قرار گرفتن در شاهراه ۴۷ از نظر استراتژیک موقعیتی ویژه دارد. این شاهراه داعش را به شهر اشغال شده موصل و سایر نقاط عراق و نیز با شهر رقه در سوریه وصل می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

حملات شبه‌نظامیان عراق علیه آمریکا به درخواست فرمانده سپاه قدس ایران فروکش کرده است