شرکتهای تولیدکننده «ویاگرا» و «بوتاکس» با یکدیگر ادغام شدند

شرکتهای تولیدکننده «ویاگرا» و «بوتاکس» با یکدیگر ادغام شدند
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت داروسازی آمریکایی «فایزر» با شرکت ایرلندی «آلرگان» فعال در همین بخش برای بزرگترین عملیات تملک و ادغام به توافق رسیده است. فایزر با پرداخت ۱۶۰

آگهی

شرکت داروسازی آمریکایی «فایزر» با شرکت ایرلندی «آلرگان» فعال در همین بخش برای بزرگترین عملیات تملک و ادغام به توافق رسیده است. فایزر با پرداخت ۱۶۰ میلیارد دلار بزرگترین کمپانی داروسازی جهان را متولد کرد که میزان فروش سالانه آن به رقم ۶۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

دفتر مرکزی این کمپانی متولد شده در ایرلند تعیین شده جایی که قوانین مالیاتی سختگیرانه ای ندارد. در ایرلند ۱۲.۵ درصد درآمد شامل مالیات می شود این در حالی است که این میزان از مالیات بر درآمد در ایالات متحده آمریکا بین ۲۵ تا ۳۵ درصد است.

استفان وود، کارشناس شرکت «راسل اینوستمنت»، فعال در مدیریت سهام در بازار بورس گفت: «اگر قوانین مالیاتی آمریکا را با کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه مقایسه کنیم می بینیم که تفاوت زیادی وجود دارد. خروج شرکتها از آمریکا از طریق تملک شرکتهای خارجی هدفی دیگری بغیر از فرار از قوانین سختگیرانه مالیاتی ندارد.»

با این عملیات تملک و ادغام سرمایه بورسی شرکت متولد شده به رقم ۳۰۳ میلیارد یورو می رسد که بالاترین سرمایه بورسی در بخش داروسازی در بازار بورس نیویورک است. پس از آن شرکتهای بزرگ بخش داروسازی از جمله شرکت آمریکایی «جانسون اند جانسون» با ۲۶۷ میلیارد یورو و کمپانی سوییسی «نوارتیس» با ۲۲۳ میلیارد یورو از لحاظ میزان سرمایه بورسی در رده های بعدی قرار می گیرند.

شرکت فایزر در تولید قرصهای معروف «ویاگرا» حرف اول را می زند. از سوی دیگر کمپانی آلرگان بر بازار تولید مواد ضد چین و چروک صورت یا همان «بوتاکس» تسلط کامل دارد. با این عملیات ارزش سهام آلرگان با افزایش بیش از ۵۱ دلار در ازای هر سهم به رقم بیش از ۳۶۳ دلار رسیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا نوجوانان انگلیسی برای تزریق بوتاکس و فیلر به ولز و اسکاتلند سفر می‌کنند؟

خرید «پروتز آلت جنسی مردانه» و قرص ویاگرا برای نظامیان برزیل جنجالی شد

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟