ایتالیا هم پیمان فرانسه در نبرد با داعش، با اولویت لیبی

ایتالیا هم پیمان فرانسه در نبرد با داعش، با اولویت لیبی
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، ایتالیا را در نبرد علیه داعش، با خود همراه کرد. ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا صبح پنج شنبه در جریان دیدار از

آگهی

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، ایتالیا را در نبرد علیه داعش، با خود همراه کرد. ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا صبح پنج شنبه در جریان دیدار از پاریس ضمن اعلام پشتیبانی کشورش از ائتلاف جهانی ضد داعش مورد نظر فرانسه، در عین حال بر لزوم توقف جنگ داخلی در همه کشورها تأکید کرد: «روشن است که تنها راه پایان دادن به مشکل مهاجرت آوارگان و پناهجویان، متوقف کردن جنگ های داخلی است. فرانسه تلاش بسیاری به ویژه در آفریقا می کند. اولویت مطلق برای همه باید پرونده لیبی باشد و من در این مورد با رئیس جمهوری اولاند و وزرای خارجه (فرانسه و ایتالیا)، فابیوس و جنتیلونی صحبت کردم.»

فرانسه با یارگیری از میان کشورهای قدرتمند، تلاش می کند تا ائتلاف جهانی واحدی علیه داعش ایجاد کند.

آقای اولاند پس از دیدار با نخست وزیر ایتالیا در کاخ الیزه گفت: «ما باید اراده کنیم تا در سطح جهان، همه کسانی را که می خواهند در این مسیر گام بردارند گرد هم آوریم، البته با این هدف مشخص که داعش باید نابود شود.»

رئیس جمهوری فرانسه روز سه شنبه در کاخ سفید برای جلب هم پیمانی آمریکا با باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور دیدار کرده بود. اوباما در آن دیدار از حملات روسیه به گروه های مخالف میانه رو در سوریه انتقاد کرد.

آلمان نیز در پاسخ به دعوت فرانسه به نبرد علیه داعش، اعلام کرد نیروهای بیشتری برای پشتیبانی ارتش فرانسه به مالی می فرستد و مربیان نظامی بیشتری برای آموزش پیشمرگان کرد اعزام می کند.

روسیه آخرین قطعه از پازل هم پیمانان احتمالی در ائتلاف مورد نظر پاریس است که فرانسوا اولاند با سفر به مسکو می کوشد آن را تکمیل کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همکاری ائتلاف بین المللی و روسیه در مبارزه با داعش

در گرماگرم افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، فرانسه امنیت شب تحویل سال نوی المپیکی را تشدید می‌کند

جزئیات حمله پاریس؛ تحقیقات آلمان و فرانسه در مورد چاقوکشی آرمان رجب‌پور و قصور روانپزشکی