آمانو: ایران کاهش فعالیت‌های هسته‌ای خود را آغاز کرده است

آمانو: ایران کاهش فعالیت‌های هسته‌ای خود را آغاز کرده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز (پنجشنبه) در نشست فصلی شورای حکام گفت که ارزیابی نهایی خود را درباره ابعاد احتمالا نظامی برنامه هسته‌ای ایران در گذشته (پی ام دی)، هفته آینده به شورای حکام ارائه خواهد کرد.

به گفته یوکیا آمانو، گزارش مربوط به برنامه هسته ای ایران، سیاه و سفید نخواهد بود.

آقای آمانو با بیان این که ایران کاهش فعالیت‌های هسته‌ ای خود را آغاز کرده درعین حال گفت نمی‌ تواند تضمین کند که همه فعالیت‌ های هسته‌ ای ایران صلح‌آمیز است.

وی همچنین از ادامه نظارت و راستی‌ آزمایی فعالیت‌ های هسته‌ ای ایران توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب «برجام» خبر داد.

همزمان با نزدیک شدن به زمان ارائه گزارش آقای آمانو درباره موضوع «پی ام دی»، عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران هشدار داده است که در صورت ایجاد مشکلات آتی در حل و فصل نهایی این پرونده، ایران اجرای برجام را متوقف خواهد کرد.


رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که ایران آماده دریافت کیک زرد در ازای اورانیوم غنی شده است

صالحی: جمع آوری سانتریفیوژها ادامه دارد

در رویداد دیگری هم علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت که روند جمع‌ آوری سانتریفیوژها از تاسیسات هسته‌ای ایران همچنان ادامه دارد.

آقای صالحی گفت: ما برچیدن سانتریفیوژها را همان‌ گونه که آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی به آن اذعان کرده است، آغاز کرده‌ایم و این فرایند به مسیر خود ادامه می‌ دهد.

پیشتر، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کاهش تعداد سانتریفیوژها، این اقدام را تهدیدی برای منافع ایران خوانده بودند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که ایران آماده دریافت کیک زرد در ازای اورانیوم غنی شده است.

صالحی در پاسخ به پرسشی درباره پیش بینی اش از فرجام پرونده «پی ام دی» در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: پیش بینی ام این است که فرجام روند این پرونده، مثبت و در چارچوب منافع ملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار عراقچی: ۵+۱ یا پی‌ ام‌ دی را انتخاب کند یا اجرای برجام را

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند

آمریکا در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران را به اقدامات تنبیهی تهدید کرد