لوران فابیوس: ارتش سوریه می تواند بخشی از ائتلاف مبارزه علیه داعش باشد

لوران فابیوس: ارتش سوریه می تواند بخشی از ائتلاف مبارزه علیه داعش باشد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه برای نخستین بار امکان حضور ارتش سوریه در یک ائتلاف گسترده برای مبارزه با داعش را مطرح کرد.

آقای فابیوس روز جمعه در گفتگو با شبکه خبری ار تی ال فرانسه گفت: «برای مبارزه با داعش دو نوع عملیات وجود دارد: بمباران‌های هوایی و نیروهای زمینی. ما امکان فرستادن نیروی زمینی را نداریم. بنابراین باید از نیروهای ارتش آزاد، نیروهای عرب سنی [در مبارزه علیه داعش] بهره برد.» وی در این مورد افزود: « و چرا که نه نیروهای ارتش سوریه؟»

ارتش آزاد سوریه، گروهی است که حدود پنج ماه پس از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه در سال ۲۰۱۱ رسما تشکیل شد. این گروه را جمعی از افسران مخالف با حکومت بشار اسد و به منظور مقابله با نیروهای نظامی که برای سرکوب مخالفان به شهرها گسیل شده بودند، سازماندهی کردند. با وجود موفقیت‌های اولیه، در پی گسترش و تقویت گروه‌های اسلام گرا ارتش آزاد سوریه به حاشیه رانده شد و بسیاری از اعضای شبه نظامی آن به گروه‌های افراطی با محوریت جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) و داعش پیوستند.

به احتمال زیاد، منظور آقای فابیوس از نیروهای عرب سنی، بیشتر متمرکز بر گروه موسوم به «جیش الاسلام» است که گفته می شود از سوی عربستان سعودی حمایت می شود. این گروه مناطقی را در حومه دمشق و همچنین در برخی شهرهای جنوبی سوریه و در نزدیکی مرز با اردن کنترل می کند.

وزیر امور خارجه فرانسه در حالی برای نخستین بار احتمال حضور ارتش سوریه را در ائتلاف مبارزه با داعش مطرح کرد که در همین مصاحبه گفته است: «بشار اسد آینده مردم سوریه نخواهد بود.»

از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه در سال ۲۰۱۱، فرانسه به همراه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ترکیه همواره بر کناره گیری فوری بشار اسد از قدرت تاکید می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ده ماه حبس برای مادری که فرزندانش را در خانه تنها گذاشت تا به جشن تولد برود

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند