پاپ فرانسیس در ادامه دیدارش از قاره آفریقا عازم جمهوری آفریقای مرکزی می شود

پاپ فرانسیس در ادامه دیدارش از قاره آفریقا عازم جمهوری آفریقای مرکزی می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پاپ فرانسیس٬ رهبر کاتولیک های جهان در ادامه دیدارش از قاره آفریقا روز یکشنبه از اوگاندا عازم جمهوری آفریقای مرکزی می شود. پاپ فرانسیس روز شنبه در

آگهی

پاپ فرانسیس٬ رهبر کاتولیک های جهان در ادامه دیدارش از قاره آفریقا روز یکشنبه از اوگاندا عازم جمهوری آفریقای مرکزی می شود.

پاپ فرانسیس روز شنبه در دومین روز اقامتش در اوگاندا٬ با به جای آوردن مراسم عشای ربانی در محل يادبود قربانيان سال های ۱۸۰۰ این کشور در ناموگنگو٬ به شهدای مسیحی ادای احترام کرد.

رهبر کاتولیک های جهان عصر روز شنبه از گردهمایی جوانان دیدار کرد و پس از آن در دیدار از یک مرکز خیریه از کلیساهای سراسر آفریقا خواست تا درهای خود را به روی فقرا بگشایند.

او همچنین از استقبال گرم اوگاندا از پناهجویان دیگر کشورهای درگیر بحران تقدیر کرد. گفته می شود بیش از نیم میلیون پناهجو از کشورهای چون جمهوری دموکراتیک کنگو و سودان جنوبی به اوگاندا گریخته اند.

سفر پاپ فرانسیس به اوگاندا در ادامه نخستین سفر آفریقایی اوست که از کنیا آغاز شد و به جمهوری آفریقای مرکزی ختم می شود. او در دیدارش از این مستعمره پیشین فرانسه که از سال ۲۰۱۳ درگیر بحرانی خونین است پیام آور صلح و آشتی برای مسیحیان دارای اکثریت و مسلمان در اقلیت خواهد بود.

همزمان با سفر پاپ به جمهوری آفریقای مرکزی٬ در بانگی٬ پایتخت تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاپ وارد جمهوری آفریقای مرکزی شد

ادای احترام پاپ به کشته شدگان قتل عام اوگاندا

آدم‌ربایی و کشتار ده‌ها دانش‌آموز؛ پلیس اوگاندا به دنبال شورشیان تا خاک کنگو رفت